انجام بیش از ۶۵ هزار تست سرپایی تشخیص کرونا در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون ۶۵ هزار و ۴۶۰ نفر برای آزمایش سرپایی کرونا به دو آزمایشگاه قزوین مراجعه کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به فعالیت ۲ آزمایشگاه مجهز در رابطه با کرونا گفت: تا کنون ۶۵ هزار و ۴۶۰ نفر برای انجام آزمایش سرپایی کرونا به این آزمایشگاه‌ها مراجعه کرده اند.

نامدار افزود: با توجه به آمار شیوع این ویروس در خوزستان، احتمال کاهش شیوع و مقاومت ویروس کرونا در فصل گرما کمتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در استان قزوین هستیم.

به گفته نامدار؛ در صورت عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه در کشور، شاهد ابتلا ۶۰ درصدی جمعیت کشور به کرونا می‌شدیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: با توجه به روند اخیر و کاهش شدت شیوع کرونا لازم است که بیمارستان‌های درگیر با کرونا را کاهش دهیم.

حبیبی افزود: باید در بحث بیماریابی و کیت‌های تشخیص مناسب‌تر عمل کنیم و ما به سراغ بیماران کرونایی برویم.

او از آزاد سازی خودرو‌هایی که در ایام اوج کرونا به علت عدم رعایت موازین بهداشتی توقیف شده بودند خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه درباره بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه گفت:این بازگشایی اختیاری است و صرفا برای رفع ایرادات آموزشی خواهد بود.

به گفته حبیبی؛ مساجد نیز تنها در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

او، توزیع نذورات در مراسم‌های مذهبی به ویژه شب‌های قدر را ممنوع اعلام کرد.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان در خصوص بازگشایی رستوران‌ها و گرمابه‌ها گفت: همچنان در این زمینه محدودیت‌ها اعمال و اجرا می‌شود و طرحی برای بازگشایی این اماکن نداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: از زمان اعمال محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در کلیه بقاع متبرکه استان رعایت شد.

حجت الاسلام مجیدی افزود: در لیالی قدر حضور افراد ضمن رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار