تجهیز اولین کارگاه تولیدی - آموزشی صنایع دستی استان مرکزی

اولین کارگاه تولیدی – آموزشی صنایع دستی استان مرکزی ویژه زنان سرپرست خانوار در شهرستان خمین تجهیز و برای بهره برداری آماده شد.

تجهیز اولین کارگاه تولیدی - آموزشی  صنایع دستی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قاسم کاظمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اولین کارگاه تولیدی – آموزشی صنایع دستی در سطح استان مرکزی با هدف اشتغال و توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  خانواده و زنان  سرپرست خانوار در روستای ریحان شهرستان خمین آماده راه اندازی شده است.

کاظمی با بیان اینکه مشاغل حوزه صنایع دستی از زوایای مختلف در اشتغال تاثیرگذار هستند تصریح کرد: بیشترین شاغلین در این حوزه بانوان سرپرست خانوار هستند که امکان فعالیت در یک محیط امن برای آنها فراهم می شود.

وی اظهار داشت: بیشتر مشاغل صنایع دستی نقش موثری در احیای سنت ها و فرهنگ تاریخی کشور دارند و در رسته تولیدات سبز به شمار می رود که با سرمایه اندک می توان یک اشتغال پایدار را برای خانم ها ایجاد نمود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: یکی از راه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌هایی با فعالیت‌های اقتصادی زود بازده و مشترک است که این افراد  بتوانند به استقلال اقتصادی دست پیدا ‌کنند.

کاظمی افزود: فعایت این کارگاه در رشته های منبت، معرق، مشبک و پیکرتراشی چوب است و به همت خانم محمدزاده هنرمند صنایع دستی و با همکاری معاونت صنایع دستی استان آماده و تجهیز شده است.

وی تاکید کرد: در این کارگاه به علاقمندان صنایع دستی چوبی نیز آموزشهای لازم برای اشتغال در این رشته ها داده خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه این کارگاه تا ماه آینده افتتاح و شروع به کار خواهد کرد ادامه داد: برای تجهیز و آماده سازی این کارگاه تولیدی از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم  بهره استفاده شده است.

تجهیز اولین کارگاه تولیدی - آموزشی  صنایع دستی استان مرکزی

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.