کاهش آمار متوفیان مرتبط با مواد مخدر استان سمنان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان درباره تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کاهش تبعات منفی اعتیاد، گفت: در یکسال اخیر، آمار متوفیان مرتبط با مواد مخدر استان کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن ارگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال ۹۸ در استان در بحث کشفیات مواد مخدر افزایش چشمگیری شاهد بودیم، گفت: در این سال همچنین آمار متوفیان ناشی از معتادان مواد مخدر در استان در مقایسه با سال ۹۷ کاهش چشمگیری یافته است.

او با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا ویروس، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به شکل نوینی برای جمع آوری معتادان متجاهر اقدام شود، افزود: استان سمنان از نظر درمان و پیگیری برای درمان معتادان مواد مخدر در سال ۹۸ رتبه نخست را در کشور به دست آورد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه براساس آمار، آمار متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر در استان در بین بانوان ۲۰ درصد و در بین آقایان ۴۰ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته است، ابراز داشت: برای جمع آوری معتادان متجاهر در سال ۹۹ با رهیافت‌های اصولی با تلاش نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بهزیستی اقدام می‌شود.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه تأیید سلامت از نظر ابتلاء نبودن معتادان به کرونا ویروس باید قبل از حضور در اقامتگاه‌های ترک اعتیاد مورد توجه باشد، گفت: مرکز قرنطینه معتادان با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مورد توجه باشد.

او با بیان اینکه باید قبل از جمع آوری معتادان متجاهر، مکان‌هایی در قالب قرنطینه در نظر گرفته شود و بعد از صحت از سلامت این افراد از حیث مبتلا نبودن به کرونا ویروس، برای اسکان این افراد در اقامتگاه‌های ترک اعتیاد اقدام شود، ابراز کرد: برای تأمین ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی برای ارسال به اقامتگاه‌های ترک اعتیاد هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: در کمترین زمان ممکن بستر‌ها برای جمع آوری معتادان متجاهر با رعایت پروتکل‌های جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.