بازگشایی مساجد از امشب/ شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مراسم شب‌های قدر ضمن رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد و اماکن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اولویت برگزاری مراسم شب های قدر در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت نداشتن فضای باز،  در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت حداقل فاصله یک متر انجام شود.

او افزود: تهویه مناسب در محل‌های بسته الزامی است و از هر گونه توزیع نذورات و پذیرایی جدا خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: از حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و هم چنین کودکان و سالمندان در مراسم جلوگیری شود و مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند، از برگزاری مراسم خودداری شود.

میرجلیلی تاکید کرد: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت باشد و حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم با ماسک و دستکش الزامی است.

او تصریح کرد: افراد شرکت کننده در مراسم، لازم است سجاده، مهر، مفاتیح الجنان، قران و بانوان چادر نماز شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: هیات امنا، روحانی مساجد و بسیج، مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه در مساجد است.

میرجلیلی یادآور شد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نظارت دقیق و تشدید بازرسی‌ها از محل‌های برگزاری شب‌های قدر اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار