در تذکر پیش از دستور مطرح شد؛

زیر پا گذاشتن قوانین شهرسازی توسط نهاد قانونگذاری کشور

سالاری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران با تسلیت شهادت دریادلان ارتش جمهوری اسلامی در حادثه ناوچه کنارک نسبت به رویکرد‌های اخیر شورای عالی شهرسازی انتقاد کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروزه تامین پارکینگ برای آحاد مردم الزام‌آور است،گفت:در جلسه شورای عالی شهرسازی تصمیم گرفته می‌شود که بخش زیادی از پارکینگ‌های پلاسکو تامین نشود.

او با بیان اینکه در جلسه دیروز شورای عالی شهرسازی که با حضور رئیس آن برگزار شد طرح توسعه مجلس مورد بحث قرار گرفت اظهار کرد: آنچه در این جلسه تصویب شد به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، زیرا در ساختمان‌هایی که در محدوده طرح توسعه مجلس قرار گرفته موضوع اصول شهرسازی رعایت نشده است.

سالاری با بیان اینکه در همه جای دنیا ساختمان‌های دولتی نماد‌های فاخر معماری شهری هستند،گفت: در ساختمان‌های مجلس هیچ کدام از این اصول توسط نهاد قانونگذاری کشور رعایت نشده است.

او افزود: در طرحی که تصویب شده با توجه به قرارگیری برخی بنا‌های تاریخی مثل مدرسه عالی شهید مطهری دسترسی مردم به آنجا محدود می‌شود، در حالیکه در بسیاری از اماکن دنیا دسترسی مردم به کاخ‌های سلطنتی برای بازدید مهیا است.

سالاری با بیان اینکه تکلیف شعاع ۵۰۰ متری از ساختمان‌های مجلس به درستی روشن نیست،گفت: معلوم نیست که منظور از شعاع ۵۰۰ متری فاصله از ساختمان مرکزی مجلس و یا ساختمان‌های اطراف آن است تا مردم تکلیف خود را بدانند.

او با بیان اینکه طرح مجلس با رویکردی بالا به پایین اجرا می‌شود و عدم النفع مردم در نظر گرفته نمی‌شود اظهار کرد: رئیس شورای عالی شهرسازی بدون توجه به دغدغه نمایندگان آن را تصویب کرده و لذا این رویکرد درست نیست.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار