مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از بازگشایی محدود مساجد زنجان برای برگزاری مراسم شب‌های قدر خبر داد و گفت: از حضور کودکان و سالمندان در مساجد جلوگیری خواهد شد.

بازگشایی تعداد معدودی از مساجد در زنجان برای مراسم احیابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  از برگزاری جلسه ای در شامگاه دوشنبه پیرامون بازگشایی مساجد در شب‌های قدر خبر داد و گفت: بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به اینکه شهر زنجان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا و شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، بنابراین لازم است مردم متدین استان نکات بهداشتی را با دقت و جدیت رعایت کنند.  

او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در مساجدی که شرایط لازم برای برگزاری برنامه های شب قدر دارند، با اولویت در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مراسم شب قدر برگزار شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برنامه محوری شهر زنجان از محل امامزاده حضرت ابراهیم ع این شهر برای استفاده همه مردم استان از شبکه استانی اشراق به صورت مستقیم پخش می شود.  

او گفت: در مساجد دیگری که از طرف ستاد استانی برای برگزاری مراسم شب های قدر تعین شده است، مراسم به صورت محدود و از ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد اجرا می‌شود. 

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه توصیه ما برای مردم، ماندن در خانه و بهره‌گیری از پخش مستقیم صدا وسیما از مراسم احیا است، خاطرنشان کرد: از حضور کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند، در مساجد جلوگیری خواهد شد.


او با بیان اینکه افراد شرکت کننده در مراسم احیا در مساجد مشخص شده باید مهر، سجاده کتاب دعا، قران وچادر نماز شخصی را برای استفاده، همراه داشته باشند تصریح کرد: از همه مردم خداجو درخواست داریم  نهایت همکاری را با ارکان مسجد، امام جماعت، هیات امنا وپایگاه بسیج برای ایجاد نظم بیشتر داشته باشند.

انتهای پیام/ن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.