آکسفام: تلاش برای حصول آتش‌بس در دوران شیوع کرونا شکستی فاجعه‌بار بود

سازمان آکسفام، شورای امنیت سازمان ملل را به ناتوانی در حصول توافقنامه‌ای برای آتش‌بس جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، سازمان آکسفام روز سه شنبه در گزارش جدید خود تلاش جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس جهانی به منظور کمک به مهار شیوع ویروس کرونا را «شکستی فاجعه‌بار» دانست.

سازمان آکسفام اعلام کرد برغم درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ماه مارس از تمامی طرف‌های درگیر برای کنار گذاشتن سلاح‌های خود، جنگ هنوز در بسیاری از کشور‌های دنیا ادامه دارد. سازمان آکسفام ریشه این مسئله را در شکست دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل، سرمایه گذاری ضعیف در زمینه تلاش برای ایجاد صلح و ادامه انتقال تسلیحات جنگی به مناطق درگیری دانست.

سازمان آکسفام اعضای شورای امنیت را به ناتوانی در دستیابی به توافق آتش بس جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

بنیاد آکسفام همچنین از جامعه جهانی خواست تا برای دستیابی به توافق همه جانبه با مسئولیت پذیری بیشتری با مسائل مربوط به کرونا برخورد کند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته هاست درگیر قطعنامه‌ای است که در آن از همه طرف‌های درگیر در جهان خواسته شده به دلیل همه گیری کرونا، از جنگیدن با هم دست بردارند. در تازه‌ترین تحول، آمریکا به دلیل تنش با چین مانع از رای گیری این قطعنامه در شورای امنیت شد و آن را مسکوت گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار