۷۴ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، از افزایش ۷۴ نفر به ویروس کرونا در شهر‌های تحت پوشش این دانشکده خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با بیان اینکه  در ۴۸ گذشته ۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفتک از این تعداد ۳۸ نفر در آبادان ،۱۷ نفر خرمشهر و ۱۹نفر شادگان است.

او با بیان اینکه در مجموع ۴۹۸ نفر ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در شهر‌های تحت پوشش این دانشکده به ثبت رسیده است افزود:به ترتیب در آبادان ۲۲۸ نفر، خرمشهر ۲۰۹ نفر و شادگان ۶۱ نفر بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: از کل موارد مثبت ثبت شده ۴۳۵ نفر بهبود و ترخیص شده اند و از این تعداد در مجموع ۱۶۳ نفر به صورت سرپایی بودند و هم اکنون ۳۶ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند.

سلمان زاده ادامه داد:از ۷۴ مورد مثبت جدید تعداد ۶۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه و شناسایی شده اند (آبادان ۳۱ نفر، خرمشهر ۱۷ نفر و شادگان ۱۹ نفر) یعنی در خرمشهر و شادگان کل مراجعات جدید در ۲روز گذشته به صورت سرپایی بوده اند.

او گفت: در دو روز اخیر مورد فوتی نداشتیم و کل فوت شدگان همان ۲۷ نفر هستند که به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۷ نفر، خرمشهر ۱۸ نفر و شادگان۲ نفر مورد بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آمار تفکیک شده روز گذشته گفت:  در  ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد جدید مثبت داشته ایم که در آبادان ۱۶نفر، خرمشهر ۶ نفر و شادگان ۱۲ نفر مورد بود.

سلمان زاده افرود:از ۳۴ مورد مثبت جدید تعداد ۳۰ نفر به صورت سرپایی مراجعه و شناسایی شده اند (آبادان ۱۲نفر، خرمشهر ۶نفر و شادگان ۱۲ نفر) یعنی در خرمشهر و شادگان کل مراجعات جدید در روز گذشته به صورت سرپایی بوده اند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.