عملیات ساخت مدرسه سه کلاسه خیری در قصرقند آغاز شد

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت مدرسه سه کلاسه خیری با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میل یون تومان در روستای حاجی آباد قصرقند آغاز شد.

رضا سرحدی نیا سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با راه‌اندازی این مدرسه بزودی مشکل کمبود فضای آموزشی روستاییان ان منطقه بر طرف می‌شود.

او افزود: این مدرسه با زیربنای ۱۷۶ متر در قالب سه کلاس ساخته و در اختیار دانش آموزان این روستا قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با قدردانی از خیران مدرسه ساز گفت: میزان مشارکت در مدرسه سازی در کنار دولت در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را داشته به طوریکه در استان در سال ۸۹ در بحث جذب میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که هم‌اینک به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته است.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی نیا بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار