فشار رژیم اشغالگر برای قطع مستمری اسرا و شهدای فلسطینی

به گفته تلویزیون صهیونیستی، تل آویو تشکیلات خودگردان فلسطین را برای قطع کردن مستمری خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، منابع امنیتی و سیاسی در رژیم صهیونیستی اعلام کردند در دیدار اخیر نداف آرگمان، رئیس سازمان امنیت داخلی شاباک با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در هفته گذشته، رژیم اشغالگر شروط دادن وام به این تشکیلات در ازای گرفتن درآمد‌های مالیاتی فلسطین را مطرح کرد.

منابع صهیونیست اعلام کرده اند تل آویو برای موافقت با تحویل این وام شرط گذاشته است که تشکیلات خودگردان مستمری خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی را قطع کند و به بانک‌های فلسطینی سفارش کرده است که حساب‌های بانکی ویژه اسرا را فورا مسدود کند.


بیشتر بخوانید: محمود عباس خواستار تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد


تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم همچنین شرط گذاشته است که تشکیلات خودگردان باید مانع وقوع انتفاضه جدیدی شود و اگر الحاق زمین‌هایی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنجا بنا شده است اجرا شود تشکیلات خودگردان باید مراقبت باشد اعتراضات فلسطینی‌ها به این اتفاق محدود به داخل شهر‌های فلسطینی باشد و به نقاط تماس کشیده نشود.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی گفته است که اگر تشکیلات خودگردان به شروط وضع شده از سوی این رژیم پاسخ دهد یک وام هشتصد میلیون شیکلی در اختیار طرف فلسطینی قرار می‌دهد و بازپرداخت آن از محل درآمد‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان طی ماه‌های آتی خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارشی را از اعتراضات اهالی اردوگاه‌های کرانه باختری به تصمیم چند بانک فلسطینی منتشر کرد که حساب‌های اسرا و شهدای فلسطینی را به سفارش رژیم صهیونیستی مسدود کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار