احتمال بازگشایی هتل‌‎ها و دفاتر گردشگری در هفته آینده

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به خسارت بالای شیوع کرونا به تاسیسات گردشگری استان، از استاندار خواسته‌ایم اجازه بازگشایی تمام این تاسیسات را بدهد تا بتوانند بخشی از هزینه‌های جاری خود را تامین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر  با اشاره به خسارت ۱۸ میلیارد تومانی شیوع بیماری کرونا بر حوزه گردشگری کرمانشاه، بیان کرد: شیوع این بیماری طی سه ماه گذشته باعث شده تا تاسیسات گردشگری استان علاوه براینکه هیچ درآمدی نداشته‌اند، حتی نمی‌توانند هزینه‌های جاری‌شان را نیز تامین کنند.

او بیان کرد: هرچند طی هفته‌های قبل مجوز بازگشایی هتل‌‎ها و دفاتر گردشگری را از استانداری گرفتیم، اما با توجه به اینکه دیگر تاسیسات گردشگری استان همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، نیاز داریم برای بازگشایی آن‌ها هم اقدامی داشته باشیم.

معاون گردشگری استان افزود: براین اساس، روز گذشته (۲۲ اردیبهشت) طی درخواستی مکتوب از استاندار خواستیم تا برای بازگشایی سایر تاسیسات گردشگری استان هم مجوز فعالیت صادر کند.

او عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم برای هفته آینده مجوز بازگشایی اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافرها، مجتمع‌های پذیرایی، تفریحی و گردشگری را بگیریم و حتی به دفاتر گردشگری اجازه بستن تور بدهیم.

صابر اضافه کرد: البته می‌دانیم در این ایام مسافر و گردشگر چندانی هم نیست، اما تاسیسات گردشگری حداقل می‌توانند هزینه‌های جاری‌شان را درآورند تاسیسات گردشگری استان در مدت شیوع کرونا همکاری خوبی داشتند و تخلفی از آن‌ها دیده نشد تنها مشکلی که در بحث تاسیسات گردشگری در این چندماه داشته‌ایم، فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز است.



انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار