بازگشایی مدارس منوط به رعایت بهداشت است

فرماندار لاهیجان گفت: مدارس در صورت ضدعفونی کردن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسماعیل میر غضنفری، فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه مبنی بر بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه در راستای دستور ستاد ملی کرونای کشور گفت: بازگشایی مدارس منوط به رعایت بهداشت است و مدارس باید با دقت نظر گندزدایی شوند.

او با تاکید بر اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در مدارس افزود: این مهم در هر مدرسه‌ای که از نظر بهداشتی مورد تایید نباشد، انجام نخواهد شد.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: مسئولیت مستقیم وضعیت آموزشگاه‌ها با مدیران مدارس است و از هر ابزار و طریقی، باید برای حفظ سلامت دانش آموزان و پرسنل مدارس کمک گرفته شود.

میر غضنفری با اشاره به تشدید نظارت‌ها یادآور شد: از مصرف هر نوع تغذیه در مدارس باید ممانعت به عمل آید و گزارش روزانه و رصد دقیق اجرای دستورالعمل‌ها و آنالیز رفتار باید در دستور کار آموزش و پرورش و شبکه بهداشت باشد.

همچنین در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا آموزش و پرورش لاهیجان که با موضوع بازگشایی مدارس در دفتر مدیر آموزش و پرورش برگزار شد، مواردی به تصویب رسید که به این شرح است:

۱- حضور عوامل اجرایی مدرسه جهت گندزدایی و ضد عفونی محیط مدرسه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه.

۲- بازگشایی مدارس صرفا جهت رفع اشکال و مخصوص دانش آموزانی است که به هیچ وجه به فضای مجازی و شبکه شاد دسترسی نداشته اند.

۳- حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و دانش آموزان حاضر هیچ مزیتی از لحاظ نمره و غیره نسبت به دانش آموزان غایب نخواهند داشت.

۴- تأکید مدیران به اولیاء مبنی بر استفاده دانش آموزان از ماسک و دستکش.

۵- عدم حضور مستمر دانش آموزان در مدرسه و ترک مدرسه بلافاصله پس از رفع اشکال.

۶- مسئولیت ایاب و ذهاب دانش آموزان با اولیاء محترم خواهد بود.

بازگشایی مدارس صرفا پس از ضدعفونی مدارس انجام خواهد شد و مسئولیت ناشی از تعطیلی مدارسی که ضدعفونی را انجام ندهند، مستقیما متوجه مدیر مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.