برگزاری رزمایش همت جوانانه کمک مومنانه در شیراز

رزمایش کمک همت جوانانه و کمک مومنانه، با همراهی جمعی از سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد جوان در استان فارس عملیاتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رزمایش همت جوانانه کمک مومنانه با حضور مسئولان ورزش و جوانان و تشکل‌های مردم‌نهاد با هدف کمک به آسیب‌دیدگان از بحران کرناویروس و خانواده‌های نیازمند، در معاونت فرهنگی و امور جوانان استان فارس برگزار شد.

به همت مجمع جوانان استان فارس، سازمان‌های مردم نهاد جوان این استان و حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس، تعداد قابل توجهی بسته شامل مواد شوینده، برنج، مرغ، گوشت، ماسک، دستکش، حبوبات برای اهداء به خانواده‌های کم برخوردار و کودکان کار تحویل شد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این مراسم با بیان اینکه در انجام امور انسان دوستانه، جوانان و تشکل‌های مردمی همواره ازدستگاه‌های دولتی چندین گام جلوتر بوده‌اند، افزود: عزم و اراده راسخ جوانان در مواجه با بحران‌های مختلف باعث شده تا سربلندترین افراد پس از پشت سرگذاشتن بحران‌ها جوانان و سازمان‌های مردم نهاد باشند.

حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه این عزم راسخ و ارده قوی پس از انقلاب با چاشنی اعتماد به نفس شکل و شمایلی جدید به خود گرفت، گفت: تاریخ سراسر افتخار این سرزمین در صفحات خود تدابیر، فرماندهی و سازماندهی توام با رشادت و از خودگذشتی جوانان در سالهای دفاع مقدس با خط زرین به حافظه ادوار سپرده است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس شرایط کنونی کشور را شببیه به دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: اگر آنروز گلوله بود موشک، امروز توطئه است و تحریم و اگر آن روز مردم با وحدتی مثال زدنی مقابل بسیاری از کشورهای جهان ایستادند، امروز این جوانان هستند که در گام دوم انقلاب پیش قراولان ایستادگی و جوانمردی محسوب می‌شوند.

کامیاب گفت: این اتفاقات در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که همه می‌دانیم در این مسیر دشمنان با سخت ترین روش‌ها و هزینه‌های زیاد و تبلیغات رسانه‌ای سعی دارند در برابر موفقیت‌ها ایستادگی کنند اما باید پذیرفت که جوانان ایرانی از یک عزم و اراده راسخ برخوردار هستند و توانایی این را دارند که در هر زمان و مکانی که به آنها اعتماد شود و میدان داده شود اثربخش و تاثیرگذار باشند.

او این رفتار جوانان را منشاء امید آفرینی در جامعه دانست و افزود: یکی از اقتضائات سربلندی از مسیر پر پیچ خم موفقیت انقلاب در دهه پنجم حیات خود اعتماد به جوانان است.

جوانان فارس الفبای اخلاق و معرفت را تدریس می‌کنند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در این جلسه گفت: جوانان فارس الفبای اخلاق و معرفت را تدریس کردند.

علی رضایی با بیان اینکه مجمع جوانان و سازمان‌های مردم نهاد جوان استان فارس در مناسبت‌ها و بحران‌های مختلف همواره سربلند از آزمون بیرون آمده‌اند، افزود: بحران کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن برجامعه باعث شد تا باردیگر این جوانان آستین همت بالا زده و با لبیک به دعوت مقام معظم رهبری کاری کنند کارستان !

او با تاکید بر اینکه بخش عمده اعتبار مربوط به تامین مایحتاج و اقلام ضروری سازماندهی شده در این رزمایش را خود جوانان تامین کرده‌اند، گفت: نقش اداره کل ورزش و جوانان استان در این حوزه چیزی حدود ۳۰ درصد بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: اقدامات امروز جوانان به عنوان پیشگام و پیشران حرکت انقلاب به سمت اهداف و آرمانهای متعالی آن می‌تواند به عنوان یک الگوی اجرایی در حوزه نیروی انسانی کشورلحاظ شود.

رضایی بابیان اینکه یکی از خصوصیات انقلاب افزایش مشارکت‌های اجتماعی بین اقشار جامعه بود، افزود: جوانان در دهه چهارم و پنجم حیات انقلاب ثابت کردند که این خصوصیت هیچگاه رنگ کهنگی به خود نگرفته است.

توجهی بسته مایتاج عمومی و اقلام ضروری شامل مواد شوینده،برنج،مرغ ،گوشت،ماسک،دستکش ،حبوبات جهت اهداء به خانواده های کم برخوردار و کودکان کارتامین و ظهر امروز سه شنبه در قابل رزمایش مومنانه آماده تحویل به جامعه هدف این رزمایش شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.