حمله ملخ‌ها به استان‌های جنوبی/مبارزه با دسته‌های جدید ملخ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مبارزه با دسته‌های جدید ملخ در سطح استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از هفته گذشته دسته‌های جدید ملخ وارد کشور شده و همان طور که وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده بود این دسته‌های جدید به استان‌های جنوبی کشور حمله کرده اند.

در این میان دسته‌های جدید ملخ وارد استان فارس شده و با وجود اینکه جهاد کشاورزی فارس مشغول سم پاشی در برخی از شهرستان‌های استان که از مدت‌ها قبل درگیر ملخ بودند، بود دسته‌های جدید به برخی از شهرستان‌ها از جمله لامرد و مهر نیز هجوم بردند.

بر اساس اعلام جهادکشاورزی استان فارس این دسته‌های جدید ملخ که وارد استان شدند نسبت به گذشته شدیدتر بوده و به گونه‌ای که به یک مزرعه آفتابگردان و تعدادی از باغ مرکبات هجوم بردند و خساراتی به بار آوردند، اما با این وجود با اقدامات سریع، مهار و از خسارت بیشتر جلوگیری شد.

در پارسال نیز مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام شد و با وجود حمله ملخ‌ها با اقدامات انجام شده خسارتی به مزارع و کشاورزان استان وارد نشد. از اواسط اسفندماه که بار دیگر ملخ‌ها به استان فارس حمله ور شدند، جهاد کشاورزی استان که آمادگی مقابله با آن‌ها را داشت وارد عمل شد و سم پاشی در مزارع استان انجام شد.

در این رابطه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در رابطه با آخرین وضعیت ملخ‌ها گفت: از چند روز قبل در استان سه تا چهار ریزش ملخ داشتیم و این دوره نسبت به گذشته بیشتر بوده است.

حمید دبیری افزود: از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در بیش از هزار و ۳۰۵ هکتار مبارزه انجام شده و در حال حاضر حمله ملخ‌ها در کنترل است.

او ادامه داد: طی این چند روز ملخ‌ها به لامرد و مهر حمله و به مزرعه آفتابگردان و چند باغ مرکبات خساراتی وارد کرده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در بیش از ۱۹ هزار و ۷۵۰ هکتار مبارزه با ملخ انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار