مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: با هدف احیا و همچنین مقام‌سازی بنا‌های تاریخی استان، مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه مطالعات استحکام‌بخشی آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی انجام می‌شود، گفت: در راستای حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیای بنا‌های تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، استحکام‌بخشی آرامگاه مذکور در برنامه قرار دارد.

او افزود: در این مرحله پژوهش‌های اساسی برای انجام روش‌های استحکام‌بخشی و مقاوم سازی بخش‌های آسیب‌دیده و نشست کرده تحت نظارت کارشناسان بین‌المللی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان بیان کرد: این اداره کل با دعوت از گروه علمی بین‌المللی مقاوم سازی و استحکام بخشی میراث معماری (ISCARSAH) تحت نظارت جهانی یونسکو که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مطالعات و پژوهش بنا‌های تاریخی است و با پیگیری‌های مستمر این اداره کل در راستای سفر سال گذشته به استان سمنان، مقرر است در شهریورماه سال جاری مجدداً برای تکمیل و اتمام مطالعات حضور یابند.

جمال در پایان تصریح کرد: آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی که در روستای صوفی آباد شهرستان سرخه واقع شده و مربوط به دوره ایلخانی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.