مقبره مربوط به دوران ماد‌ها؛

۶ میلیارد ریال برای مسیر دسترسی به دخمه فخریگاه مهاباد صرف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: به منظور رفاه حال گردشگران برای آسفالت مسیر دسترسی به دخمه فخریگاه مهاباد ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: تاکنون از محل اعتبار توازن استانی برای ساماندهی مسیر دسترسی به دخمه فخریگاه ۶ میلیارد ریال هزینه شده که سه میلیارد ریال آن در سال گذشته و سه میلیارد ریال نیز امسال هزینه شده است.

او افزود: تاکنون یک کیلومتر از مسیر دسترسی به این بنای تاریخی مورد ساماندهی و آسفالت قرار گرفته است که بیش از ۴۰۰ متر آن امسال آسفالت‌ریزی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه هنوز ۱۰۰ متر از این جاده نیاز به ساماندهی و تعریض دارد، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم برای تکمیل این جاده انجام شده و سعی می‌شود تا پایان امسال کار آسفالت این جاده به طور کامل به پایان برسد.

او عنوان کرد: دخمه فخریگاه یکی از مناطق نمونه گردشگری مهاباد محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این مقبره به جا مانده از دوران ماد‌ها به این شهرستان سفر می‌کنند.

دخمه سنگی فخریگاه مقبره‌ای مربوط به دوره ماد‌ها است که در بالای کوه قرار داشته و از نظر حجاری و ستون‌بندی در رده مقبره‌های مهم دوره ماد بوده و این اثر تاریخی در ۲۹ آذر ۱۳۱۶ با شماره ثبت ۲۸۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.