برداشت ۲۰۰ هزار تن زغال‌سنگ طی سال ۹۸ از معادن دامغان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان از برداشت ۲۰۰ هزار تن زغال‌سنگ طی سال ۹۸ از معادن این شهرستان خبر داد و گفت: منطقه طرزه مهم‌ترین معدن استخراج زغال سنگ دامغان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود پور معظمی ضمن بیان اینکه ۳۰ واحد معدنی زغال‌سنگ در دامغان وجود دارد، گفت: ۲۰۰ هزار تن زغال‌سنگ از این معادن تولید می‌شود.

او ضمن بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ کارگر در معادن زغال سنگ دامغان مشغول به کار هستند، افزود: منطقه طزره در شمال شرقی دامغان یکی از مهم‌ترین معادن برای استخراج زغال‌سنگ به شمار می‌رود که بیشترین اشتغال کارگران معدنی را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان بابیان اینکه نظارت و بازرسی مستمر باعث کاهش حوادث ناشی از کار در واحد‌های معدنی بوده است، ابراز داشت: وقوع حوادث در معادن زغال‌سنگ طی سال گذشته پنج فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشته است.

پور معظمی در ادامه تصریح کرد: ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست از مهم‌ترین رویکرد‌هایی است که در فعالیت‌های معدنی به‌ویژه معادن زغال‌سنگ نقش مهم و اساسی دارد.

او بیان کرد: رعایت نکات ایمنی و دانش کافی در این زمینه برای بهره‌برداران معادن، مسئولان فنی و کارگران در سطوح مختلف سبب فعالیت معدنی ایمن و باعث کاهش مشکلات ناشی از معدن کاری می‌شود که این موارد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.