رعایت تمام اصول بهداشتی تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا

امکان همه گیری ویروس کرونا تا چند سال آینده وجود دارد و در این مدت نباید اقدامات مربوط به اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،ممکن است همه‌گیری ویروس کرونا تا چند سال آینده وجود داشته باشد. حتی احتمال افزایش انتشار ویروس کرونا با فرارسیدن فصل پاییز و همزمان شدن با بیماری آنفلوانزا وجود دارد. برای بسیاری از مردم شرایط عادی شده است و توصیه‌های بهداشتی را فراموش کرده‌اند. اما تا پایان همه گیری ویروس کرونا، باید تمام اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت شود؛ بنابراین تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا به موارد زیر توجه کنید:

_ به صورت مداوم دست‌های خود را با آب و صابون بشویید: در یک همه‌گیری جهانی، یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا؛ شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه است.

_ استفاده از ماسک را فراموش نکنید: استفاده از ماسک برای تمام افراد در مکان‌های عمومی و پرتردد به کاهش بحران کرونا کمک می‌کند. ممکن است افرادی تا روزها با وجود نداشتن نشانه‌های بیماری، ناقل آن باشند و سرعت انتشار ویروس افزایش پیدا کند.

_ با دیگران دست ندهید: پرهیز از دست دادن ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین شیوه موثر در پیشگیری از سرعت انتشار ویروس کرونا است و باید نسبت به این توصیه تا زمان کشف واکسن و علاج آن پایبند باشیم.

رعایت تمام اصول بهداشتی تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا

_ هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید: دستمال را پس از استفاده فوراً درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به سطل زباله بیندازید. دست‌های خود را پس از سرفه یا عطسه کردن یا هنگام مراقبت از فرد بیمار با آب و صابون بشویید. همچنین از انداختن آب دهان در مکان‌های عمومی پرهیز کنید.

_ به چشم‌ها و صورت خود دست نزنید: ممکن است دست‌ها در تماس با سطوح مختلف، به ویروس آلوده شوند. دست‌های آلوده می‌توانند ویروس را به چشم ها، بینی و دهان شما منتقل کنند.

_ مسافرت نروید: برنامه‌های خود را برای مسافرت کنسل کنید و سفر نروید تا سالم بمانید. در خانه ماندن بهترین توصیه برای قطع چرخه انتشار ویروس است.

_ مهمانی برگزار نکنید: سعی کنید به جای مراجعات حضوری، دورهمی‌های خانوادگی یا همسایگی و یا دوستانه از تلفن یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؛ بنابراین در این شرایط زمانی، عجله‌ای برای دیدن آشنایان خود نداشته باشید.

_ در خانه بمانید: بهترین توصیه در این شرایط زمانی و برای کاهش سرعت زنجیره انتقال ویروس، در خانه ماندن است. اما در صورت سفر یا تردد با وسیله نقلیه عمومی در صورت داشتن علائمی مانند سرفه یا تب از سفر کردن تا حد امکان پرهیز کنید و یا هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی ، در صورت سرفه کردن جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید و پس از رسیدن به مقصد دست‌های خود را بشویید.

رعایت تمام اصول بهداشتی تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا

_ وسایل پرکاربرد خود مثل موبایل و کلید را ضدعفونی کنید: بار‌ها اعلام شده است ویروس کرونا می‌تواند چندین ساعت روی سطوح مختلف زنده بماند، بنابراین باید نسبت به ضدعفونی کردن وسایل شخصی خود اقدام کنید و پس از آن دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا از راه فاضلاب و توالت فرنگی منتقل می‌شود؟

راهکارهایی جهت افزایش توانایی روزه‌داران برای درس خواندن

چگونه از افزایش وزن در دوران قرنطینه و ماه رمضان پیشگیری کنیم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.