غافلگیری حفاران غیر مجاز آثار باستانی در کمیجان

باند ۴ نفره حفاران غیر مجاز در یکی از روستا‌های شهرستان کمیجان دستگیر شدند.

  سرهنگ سعید فراهانی فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از دستگیری باند ۴ نفره حفاران غیر مجاز در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فراهانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی در یکی از روستا‌های شهرستان خمین، قصد حفاری به منظور کشف عتیقه جات و آثار باستانی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او اضافه کرد: پس از اطمینان از صحت موضوع، تیمی از مأموران به محل اعزام و ۴ نفر را با یک دستگاه خودرو سواری در محل مشاهده کردند و پس از بررسی‌های میدانی دریافتند که آن‌ها منتظر فراهم شدن فرصت مناسب برای انجام حفاری غیر مجاز در امامزاده روستا بوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان بیان کرد: در بازرسی از خودروی افراد مذکور وسایلی از قبیل یک عدد پیکور برقی، کابل، دیلم آهنی، تبلت، اسکنر، بیل دستگاه گنج یاب، متعلقات آن ودیگر وسایل متفرقه کشف شد.

او تصریح کرد: کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مرکزی ارزش تقریبی تجهیزات کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ فراهانی از عزم و اراده راسخ پلیس در برخورد قاطع با غارتگران میراث فرهنگی و آثار باستانی گفت و از مردم خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر تردد افراد و یا وسایل نقلیه مشکوک را باسامانه تلفنی ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم در میان بگذارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.