برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل و دقیق راهنما‌های بهداشتی

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل و دقیق راهنما‌های بهداشتی برگزار شود.

برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل و دقیق راهنما‌های بهداشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن شب‌های معنوی قدر اظهار داشت: امسال این آیین‌ها با رعایت کامل و دقیق راهنما‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد و مصلی‌ها برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه بهتر است مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر برگزار شود افزود: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

جزایری به لزوم تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان اشاره و اضافه کرد: لازم است اطلاع رسانی از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم صورت پذیرد.

او همچنین با تأکید بر پرهیز از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مساجد در شب‌های قدر ادامه داد: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است.

جزایری گفت: جلسات مداحی می‌تواند در فضا‌های باز با ۲۵ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند برگزار شود.

او با بیان اینکه برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند، نباید برگزار شود اضافه کرد: هیئت امنا، روحانی مساجد و بسیج مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه در مساجد هستند.

جزایری با تأکید بر اینکه امور مساجد در استان باید هماهنگی لازم با مساجد در جهت اجرای راهنما‌های بهداشتی را داشته باشد ادامه داد: حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد.

او گفت: افراد شرکت کننده در مراسم شب قدر باید سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) همراه خود داشته باشند.

جزایری افزود: نظارت دقیق و تشدید بازرسی‌ها در مراسم‌های احیا شب قدر از طریق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری و معاونت بهداشتی دانشگاه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار