تلاش ترامپ و مقامات کاخ‌سفید برای دستکاری آمار قربانیان کرونا در آمریکا

دونالد ترامپ و کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید بر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) فشار می‌آورند تا (این مرکز) آمار مربوط به قربانیان کرونا را دستکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «راو استوری»، پنج مقام دولتی که در زمینه مقابله با همه‌گیری کرونا در آمریکا فعالیت می‌کنند به خبرگزاری «دیلی بیست» گفتند کاخ سفید، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) را تحت فشار قرار داده است تا با ایالت‌ها بر سر دستکاری آمار قربانیان کرونا همکاری کند و گزارش آن را به دولت فدرال بدهد.

سه مقام ارشد دولتی آمریکا در این خصوص گفتند دکتر «دبورا برکس» از کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید، از مسئولان این مرکز خواسته است افرادی را که احتمال می‌رود کرونا مثبت باشند، اما نتایج آزمایشگاهی تایید شده ندارند و یا کسانی را که آلوده به کرونا بودند، اما مستقیما به دلیل این بیماری فوت نکردند از آمار قربانیان خارج کنند.

ترامپ در دیدارهای خصوصی شکایت کرده است که با شیوه کنونی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به کار می‌گیرد ممکن است آمار قربانیان کرونا در این کشور که صبح امروز از ۸۳ هزار نفر نیز فراتر رفت، بسیار بیشتر شود. در نتیجه خواستار بازبینی در شیوه کنونی شمارش قربانیان شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا تنها به درخواست از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اکتفا نکرده بلکه پیشنهاد‌هایی هم برای این مرکز داشته است. ترامپ موارد فرضی را هم مطرح کرده است مانند آنکه یک بیمار کرونایی ممکن است از پله سقوط کرده، اما مرگ او در آمار کرونایی‌ها گنجانده شده باشد. برخی از متحدان او نیز پیشنهاد‌های مشابهی داشته‌اند.

پنج نفر از مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در این خصوص به دیلی بیست گفتند با این پیشنهاد مخالف هستند و کارشناسان و پزشکانی که با آن‌ها کار می‌کنند معتقدند آمار قربانیان احتمالا بالاتر از آماری است که دولت در حال حاضر ارائه می‌دهد.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا نیز روز گذشته در جلسه استماع سنا گفت احتمالا شمار قربانیان کرونا در آمریکا بالاتر از آمار رسمی است.

آمریکا در حال حاضر با یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۶۸ مبتلا در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. این کشور از نظر شمار قربانیان نیز پیشتاز است و تاکنون ۸۳ هزار و ۴۹۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار