مجلس اعیان انگلیس رژیم صهیونیستی را تهدید به تحریم کرد

کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس از طرح الحاق کرانه باختری انتقاد کرد و رژیم صهیونیستی را به تحریم تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، کمیته روابط بین الملل انگلیس طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور صراحتا تاکید کرده که الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی آن‌گونه که در توافقنامه نتانیاهو و گانتز شرح داده شده، پیامد‌های اقتصادی در پی خواهد داشت.

رئیس کمیته روابط بین الملل و دفاع مجلس اعیان انگلیس خطاب به وزیر خارجه این کشور نوشته که در صورت الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی باید در دسترسی رژیم صهیونیستی به بازار انگلیس تجدید نظر صورت گیرد.

بارونس آنیلی جویس، رئیس این کمیته در این‌ نامه نگرانی‌های موجود از طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را بیان و تاکید کرده که عملیاتی شدن این طرح محدودیت‌هایی را برای رژیم صهیونیستی در بازار انگلیس ایجاد می‌کند. در این نامه‌ خطاب به وزیر خارجه انگلیس، الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی نقض قواعد بین‌المللی خوانده شده است.

در این نامه بار دیگر بر لزوم پیگیری راهکار صلح تاکید و خاطرنشان شده است که پیشنهاد آمریکا مبنی بر الحاق کرانه باختری، آینده طرح صلح را به خطر می‌اندازد.

بر اساس طرح معامله قرن که دونالد ترامپ آن را پیشنهاد داده است بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق خواهد شد و اینکه قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته خواهد شد. این تصمیم با موج عصبانیت و مخالفت کشورهای اسلامی و حتی نارضایتی اروپایی‌ها همراه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار