فرماندار ایلام گفت: باید از سازمان‌های مردم نهاد و دوست داران محیط زیست دعوت به عمل آورده و از ظرفیت عظیم آن‌ها در خصوص مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گراوند فرماندار ایلام در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: اکنون که در ابتدای فصل گرما هستیم، ضرورت دارد همچون سال‌های گذشته مدیران در صورت بروز احتمالی حوادث، آمادگی و همکاری کامل با ستاد مدیریت بحران شهرستان را داشته باشند.

او اظهار کرد: جهاد کشاورزی از مروجان خود با عنوان آموزش مهار آتش و اقدامات پیشگیرانه به عشایر و کشاورزان و همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از سازمان‌های مردم نهاد و دوست داران محیط زیست دعوت به عمل آورده و از ظرفیت عظیم آن‌ها در این خصوص استفاده کنند.

گراوند با تأکید بر شناسایی نقاط مستعد و آمادگی پایگاه‌های آتش نشانی کمکی بیان کرد: پایگاه‌های آتش نشانی باید در صورت وقوع آتش در مراتع و جنگل، نیرو و امکانات ذخیره در شهر را داشته باشند.

او مطرح کرد: شناسایی و ایجاد آتش بُر در نقاط حادثه ‌خیز و تیغه زنی حواشی جاده‌ها توسط منابع طبیعی و راهداری پیگیری شود و نتیجه را اعلام کنند.

فرماندار ایلام ادامه داد: ما خدمت گذار مردم هستیم و همه دستگاه‌ها باید از تمام توان خود برای خدمت رسانی استفاده کنند، زیرا جنگل و مراتع سرمایه ملی است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.