چاپ دوم کتاب آثار تاریخی بیستون در شیراز

کتاب آثار تاریخی بیستون درشیراز به چاپ دوم رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آثار تاریخی بیستون به معرفی آثار تاریخی مجموعه باستانی بیستون کرمانشاه از ماقبل تاریخ تا دوران قاجاریه می‌پردازد.

چاپ اول این کتاب در آبان ماه سال ۹۶ اتفاق افتاد و نویسنده، کل مبلغ فروش آن را به مردم زلزله زده غرب کشور کمک کرد و تمام اقشار مختلف جامعه از این کار خداپسندانه حمایت کردند که به علت تقاضا دوباره در اردیبهشت ۹۹ چاپ دوم این اثر ارزشمند به بازار نشر راه یافت.

کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، شاعر، مترجم، ناشر، کارشناس زبان و خطوط ایران باستان و پژوهشگر شیرازی گفت: منطقه تاریخی و اکوتوریستی بیستون در ۲۵ کیلومتری شرق کرمانشاه، در مسیر کرمانشاه به تهران و در جوار کوه بیستون قرار دارد که گنجینه تاریخ بشری است و از آغاز تمدن بشری تا دوره قاجاریه شاید نتوان جایی را به تکامل آن یافت.

او، بیان کرد: وضعیت استثنایی بیستون باعث شد تا این گنجینه تاریخ بشری را نیز دروازه زاگرس نامگذاری کنند و سنگ نبشته بیستون، به عنوان نخستین متن تاریخی شناخته شده ایرانی که کهن ‌ترین تاریخ ‌نویس ایران زمین، یعنی داریوش اول هخامنشی، بر سینه صخره این مکان حک شده‌‌، امروز توانسته است دانشمندان، تاریخ‌نویسان، جهانگردان و علاقمندان بسیاری را از سرتاسر جهان به این مکان بکشاند.

کتاب آثار تاریخی بیستون در ۱۴۸ صفحه در قطع وزیری منتشر شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار