چین: واشنگتن در خصوص هک نتایج تحقیقات کووید-۱۹ به پکن «تهمت» می‌زند

وزارت امور خارجه چین به برخی از اتهام زنی‌های آمریکا مبنی بر اینکه پکن نتایج یافته‌ها و تحقیقات درباره کووید-۱۹ را هک می‌کند واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه به برخی از اتهام زنی‌های آمریکا مبنی بر اینکه پکن نتایج یافته‌ها و تحقیقات درباره کووید-۱۹ را هک و سرقت می‌کند، پاسخ داد و گفت: چین با آنچه که آمریکا «تهمت» می‌زند مخالف است.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر صحت اتهام زنی‌های آمریکا افزود: هرگونه اقدام آنلاین برای نابود کردن رویه تحقیقات و مقابله با این بیماری باید محکوم شود.

پیش از این، دو روزنامه آمریکایی از قول مقامات این کشور مدعی شده بودند که پکن اطلاعات مربوط به تحقیقات درباره ساخت واکسن ویروس کرونا را سرقت می‌کند. دفتر تحقیقات فدرال آمریکا و کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که هکر‌های چینی در تلاشند تا تحقیقات مربوط به تولید واکسن ویروس کرونا را به سرقت ببرند.

ادعا‌های مقامات آمریکایی علیه پکن در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه چین بار‌ها این دست از ادعا‌های واشنگتن را رد کرده است.

به رغم گذشت نزدیک به ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان هنوز هیچ کشوری موفق به ساخت واکسن برای درمان کووید-۱۹ نشده است.

کرونا از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع یافت و از آن پس به سایر نقاط جهان گسترش یافت.

این ویروس تاکنون نزدیک به ۴ میلیون ۴۵۰ هزار نفر در جهان را مبتلا کرده است و از این میان جان نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را گرفته است. آمریکا با یک میلیون و ۴۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۸۵ هزار قربانی بیشترین آسیب را از این ویروس دیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار