برپایی «محفل انس با قرآن» در جمع بیماران کرونایی

محفل انس با قرآن ویژه بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان آموزشی و درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر بر پا شد.

محفل انس با قرآنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دومین کاروان قرآنی «کار و خدمت» به منظور اجرای رزمایش «وحدت، انسجام و ولایتمداری» در آئینی با شعار «ﺟﻬﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ» از سوی اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی استان بوشهر در ماه مبارک رمضان اقدام برپایی محفل انس با قرآن ویژه بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان آموزشی و درمانی شهدای خلیج فارس بندر بوشهر کردند.

اجرای گروه همخوانی و تواشیح «سبحان» شهرستان بوشهر، تلاوت دوقلوه‌های نوجوان قرآنی، مرثیه سرایی، شروه خوانی، ذاکر امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های مشترک اوقاف و علوم پزشکی این محفل قرآنی بود که در ادامه برگزار شد.

رئیس ستاد تفسیر قرآن و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در این آئین بیان کرد: انسان می‌تواند خالق اتفاق باشد و می‌بایست ﻣﻮﺍﺳﺎﺕ ﻣوﻣﻨﺎﻧﻪ در میان مردم جامعه ﺑﻪ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﻮﺩ.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل پور افزود: ﺟﻬﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﻭ ﻣوﻣﻨﺎﻥ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ در تیم‌های طلاب، دانشجویان، کسبه و بازاریان، بانیان مساجد و بقاع متبرکه، جوانان هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی، مدیران موسسات قرآنی و هنری از جامعه اقشار مردمی برای مقابله با پدیده جهانی همه گیر بیماری «ویروس کرونا» در کنار کادر پزشکی و پرستاری به عنوان مدافعان سلامت از انجام هر گونه اقدام مخلصانه و خداپسندانه کوتاهی نمی‌کردند.

او افزود: در این ایام فیلم «جهاد علوی و اطاعت از اوامر ولی» از حضور خیرخواهانه ملت ایران در صحنه جهانی به اکران و نمایش درآمد و این نشان از پایه‌های ایمان، دین مداری و سبک زندگی قرآنی و عترتی این مردم آگاه و بصیر و انقلابی است.

رئیس ستاد تفسیر قرآن و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ﺍﻣﺮﻭﺯه ﺳﻼ‌ﻣﺖ و خدمات جهادگرانه و مخلصانه برای کسب رضایتمندی اقشار جامعه ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﺪﯾﺪه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻠﮑﻪ ﭘﺪﯾﺪه‌ﺍﯼ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ.

اسماعیل پور  عنوان کرد: گروه‌های جهادی در قالب تیم‌های امدادرسانی، اخبار و اطلاع رسانی، راه اندازی کارگاه‌های ساخت ماسک، دستکش و تولید مواد ضدعفونی کننده، انفاق خیرین، اقدام سایر یگان‌های درمانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و ایثار جانبازان جنگ تحمیلی در صحنه خدمت؛ همه این عزیزان به عنوان مدافعان امنیت اجتماعی محسوب می‌شوند.

در این مراسم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از ۱۸۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر  تقدیر  شد و سفره افطاری ضیافت علوی در ماه مبارک رمضان ویژه ۳۵۰ نفر کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس گسترانده شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.