روسیه خواستار بررسی کودتای آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت شد

منابعی در شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند دولت روسیه قصد دارد کودتای ناکام آمریکا و کلمبیا علیه ونزوئلا را در این شورا مطرح و بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منبع دیپلماتیک روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گزارش داد که مسکو قصد دارد موضوع کودتای مسلحانه علیه ونزوئلا را در نشست این شورا مطرح کند.

این منبع اعلام کرد: روسیه از شورای امنیت خواسته است تا بعد از ظهر دوشنبه آینده جلسه‌ای با موضوع تهدیدات صلح و امنیت برای بررسی کودتا علیه ونزوئلا برگزار کند.

روز چهار شنبه ساموئل مونکادا، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل طی نامه‌ای خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی کودتای اخیر مزدوران آمریکا و کلمبیا به منظور سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا شده بود.

یکشنبه گذشته، وزارت کشور ونزوئلا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند از طریق دریای کارائیب وارد این کشور شوند خبر داد. سپس مادورو روز دوشنبه اعلام کرد دو تبعه آمریکایی در ارتباط با این عملیات نظامی بازداشت شده‌اند.

پس از آن گفته شد افرادی که اخیرا در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، برنامه‌هایی برای ربودن «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور این کشور و انتقال او به آمریکا از طریق هواپیما را داشتند.

در حالی که آمریکا هرگونه دست داشتن در این عملیات نافرجام را تکذیب می‌کند، وزیر ارتباطات ونزوئلا روز جمعه فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن گوایدو با گودرو درباره عملیاتی موسوم به گیدون در سوم ماه می‌ صحبت می‌کند که با هدف سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا طراحی شده است.

پیشتر خوآن خوسه رِندُن، یکی از مشاوران خوآن گوایدو اذعان کرد قراردادی برای حمله به ونزوئلا امضا کرده و پرداختی نیز داشته است. روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که دولت او هیچ نقشی در کودتای نافرجام اخیر در ونزوئلا نداشته، گفت: اگر قرار بود ما در این کشور اقدامی انجام دهیم، ترجیحم این بود که حمله نظامی مستقیم صورت گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار