عضو خبرگان رهبری:

امام علی (ع) الگوی مردم داری است

حجت‌الاسلام‌ حسینی گفت:در زمینه مردم‌داری و مدیریت جامعه باید از فرهنگ و مکتب امام علی(ع)الگوبرداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،حجت‌الاسلام‌ حسینی خراسانی،عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: در تاریخ اسلام ما شاهد هستیم که بعد از رحلت پیامبر اختلافات و کشمکش‌های فراوانی به وجود آمد، اما بااین‌حال توحید ناب را مسلمانان از امام علی (ع) آموخته‌اند و بندگی همان است که ایشان نشان داده‌اند.

او بابیان این‌که اوج و قله همه خوبی امام علی (ع) است، افزود: معنویت، روحانیت عرفان، سیر و سلوک، نیایش، ایثار و مواساتی که ایشان در زندگی خودشان داشتند چراغ راهی برای مؤمنان در مسیر رسیدن به کمال است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: رزمایشی که امسال به‌صورت باشکوه و بی‌نظیر تحت عنوان رزمایش مؤمنانه در کل کشور شکل گرفت ناشی از تأسی و عمل به سیره ایشان بود.

او تأکید کرد: اگر قرار است که انسان‌ها به هر مقام و جایگاهی برسند باید در مسیری که امام علی (ع) نشان داده، حرکت کنند به‌خصوص درزمینهٔ مردم‌داری و مدیریت جامعه باید از فرهنگ و مکتب ایشان الگوبرداری شود.

حجت‌الاسلام‌ حسینی تصریح کرد: این فرهنگ امام علی (ع) است که شاگردانی مانند عمار یاسر، مالک اشتر و در روزگار ما افرادی مانند قاسم سلیمانی‌ها را تربیت می‌کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایط امروز که بیماری ویروس کرونا جهان را گرفتار کرده است اگر در کشورمان در مقایسه با کشور‌های غربی با مشکلات کمتری روبه‌رو هستیم ناشی از حاکمیت روح و رویکرد و فرهنگ امام علی (ع) در کشور است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.