حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانش آموزان با نیازهای ویژه مشکلی بابت آموزش ندارند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کلاس‌های رفع اشکال برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از همان ابتدای تعطیلی مدارس برقرار بود و آن‌ها مشکلی بابت آموزش ندارند.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در ایام کرونا و با توجه به دایر نشدن مدارس این دانش‌آموزان برای رفع اشکال اظهار کرد: مدارس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه همانطور که در مصوبه ستاد ملی کرونا آمده است، در این ایام دایر نمی‌شوند، اما نگرانی بابت رفع اشکال و نیمه کاره ماندن آموزش آن‌ها نداریم.

او ادامه داد: در ایام کرونا بیش از سه میلیون ساعت آموزش از راه‌های گوناگون از جمله آموزش‌های صدا و سیما و شبکه شاد برای دانش آموزان در نظر گرفته شد تا وقفه‌ای در آموزش نداشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای ایاب و ذهاب و توانبخشی نیازمند توجه هستند؛ گفت: با توجه به شرایط موجود ۷۴۱ مرکز مشاوره به همراه نیرو‌های توانبخشی و نیروی مشاوره در نظر گرفتیم تا در ایام کرونا همراه دانش آموزان باشند.

راه‌اندازی پایگاه آموزش مجازی در ۷ استان کشور 

حسینی تصریح کرد: بسته‌های آموزشی و پایگاه جامع تدریس در تمام پایه‌های تحصیلی ایجاد کردیم. همچنین در ۷ استان کشور پایگاه آموزش مجازی برقرار شد تا دانش آموزان از آموزش‌های آن استفاده کنند علاوه بر آن کلاس‌های رفع اشکال از همان ابتدای تعطیلات بعد از برگزاری کلاس‌ها برقرار بود حتی در مواردی دانش‌آموزان به طور فردی به مدرسه مراجعه می‌کردند تا وقفه آموزشی برای آن‌ها پیش نیاید.


بیشتر بخوانید: دانش آموزان ماسک و دستکش داشته باشند/عرضه و فروش مواد غذایی در بوفه مدارس ممنوع است


او با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش استثنایی به صورت تیمی است، اظهار کرد: بر اساس این شرایط معلمان، خانواده، نیروهای  توانبخشی و مشاوره همراه با هم باید فعالیت داشته باشند تا روند آموزش و پرورش دانش‌آموزان پیش رود و سعی کردیم از ابتدای دوره تعطیلات کارآیی این شرایط را داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در شرایط فعلی که به مدارس عادی بازگشایی می‌شوند و نگرانی بابت عقب ماندن از درس نداشته باشند؛ چرا که از همان ابتدای تعطیلات سعی کردیم در آموزش و پرورش استثنایی و همه شرایط را در نظر بگیریم و مدعی هستیم که در این ایام موفق‌تر از آموزش و پرورش عادی فعالیت داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به طور کلی آموزش کودکان استثنایی در گروه کم توان ذهنی جز آموزش های عرضه محور است نه تقاضا محور..پس کلاس رفع اشکال .سامانه شاد و.........برای اینگونه دانش آموزان بی معنی است
آخرین اخبار