پلمب ۲۶۳ واحد صنفی البرز به علت عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲۶۳ واحد صنفی در البرز به علت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی درپی نظارت تیم های نظارتی، پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مقصود جعفری نیا، مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به بازرسی‌های ویژه تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی در بازه زمانی هجده روزه نخست ماه رمضان امسال، گفت: کنترل و بازرسی از برخی گروه‌های هدف از جمله شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، صنوف تولیدکننده شیرینی‌ها و مواد غذایی از جمله زولبیا و بامیه، شیرینی‌های سنتی و آش و حلیم انجام شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که در حین این بازدید‌ها مواردی از جمله بهداشت فردی، ابزار کار، ساختمان، مواد غذایی، نحوه سرویس دهی و یا رعایت موارد بهداشتی در بکارگیری ظروف کنترل می‌شود، افزود: امسال این مسائل به دلیل اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا با سخت‌گیری بیشتری کنترل می‌شود.

جعفری نیا گفت: در هجده روز اول ماه مبارک رمضان ۶۹۰ بازدید از شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌های استان البرز انجام شده است.

او با اشاره به این که طی این بازه زمانی از ۳۸۹ مرکز عرضه زولبیا و بامیه و شیرینی فروشی‌های سنتی استان بازدید به عمل آمده است، افزود: همچنین ۲۹۳ مورد بازید از محل‌های فروش آش و حلیم نیز انجام شد.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی بازه زمانی یاد شده تعداد بازدید‌ها و نظارت‌های اکیپ‌های اعزامی بهداشت محیط از سایر مراکز عرضه مواد غذایی در استان البرز ۹ هزار و ۳۶۳ مورد بوده است.

جعفری نیا افزود: از آغاز ماه رمضان تا کنون نیز ۱۱۴ بازدید از مساجد و اماکن متبرکه استان که در این مدت فعال بوده اند، انجام شده است.

او گفت: در مجموع کل بازیده‌ای انجام شده توسط تیم‌های بهداشت محیط در ۱۸ روز نخست ماه مبارک رمضان که به آن اشاره شد، بالغ بر ۳۹۵ بازدید به طور مشترک با اکیپ‌های اعزامی سایر دستگاه‌ها از جمله اصناف، تعزیرات حکومتی، شهرداری‌ها، دامپزشکی و نیروی انتظامی انجام شده است.

او افزود: امسال طی بازه زمانی یکم تا هجدهم ماه مبارک رمضان در مجموع ۱۲ هزار و ۷۷۱ بازدید توسط تیم‌های بهداشتی و نظارتی در استان البرز انجام شده که از این تعداد ۲۲۸ مورد به دلیل تخلفاتی که داشتند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه بازدید‌های انجام شده در بازه زمانی مذکور منجر به ۲۶۳ مورد تعطیلی و پلمب واحد صنفی در استان البرز شد، گفت: همچنین طی این بازدید‌ها مقدار ۲۲ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم سازی شد.

جعفری نیا در خصوص واحد‌های که پلمب شده است نیز افزود: این مهم بستگی به میزان تخلفات واحد‌های صنفی مذکور دارد، البته آن‌هایی که تخلفاتی در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری کووید-۱۹ داشته اند به تبع زمان بیشتری تعطیل خواهند شد، اما طبق قانون تعطیلی حداقل یک هفته‌ای برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

او گفت: واحد‌های صنفی که به دلیل تخلفات پلمب می‌شوند، اگر بعد از بازگشایی دوباره بخواهند دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیرند، مجدد پلمب می‌شوند و به یقین آن زمان مدت تعطیلی اعمال شده چند برابر خواهد شد.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.