سیدصالحی: قانون منع جذب بازیکن خارجی باید مقطعی باشد

بازیکن اسبق سرخابی‌ها گفت: منع جذب بازیکن خارجی قانون خوبی است، اما نباید این موضوع برای همیشه باشد.

سید مهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی‌ خود از قانون منع جذب بازیکن خارجی توسط سرخابی‌های پایتخت اظهار داشت: در سال‌های اخیر مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جذب بازیکن و مربی خارجی ضعیف عمل کردند. بیشتر بدهی‌های این ۲ تیم به بازیکنان خارجی است. اکثر آن‌ها هم بازیکنان خوبی نبودند. در بین این بازیکنان، فردی مثل مامه تیام و پاتوسی فقط آمدند به ایران و شرایط و سطح خود را بالا بردند و به تیم‌های دیگری رفتند. یعنی هیچ بهره‌برداری از این بازیکنان نداشتیم.

//

مدیران استقلال و پرسپولیس هیچ برنامه‌ای برای جذب بازیکن خارجی ندارند

سیدصالحی ادامه داد: به نظر من مدیریتی که باید از ابتدا در این بحث اعمال می‌شد، صورت نگرفت و هیچ برنامه‌ای در جذب بازیکن خارجی نزد مدیران استقلال و پرسپولیس وجود نداشت. برخی از این بازیکنان با قرارداد‌های سنگینی به ایران آمدند. قیمت دلار مشکلات باشگاه‌های ما را بیشتر کرد. اگر وضعیت ارز بهتر بود، به این شکل باشگاه‌های ایرانی و پرهوادار با مشکل مواجه نمی‌شدند.


بیشتر بخوانید: درخشان: اگر می‌خواهیم لیگ برتر را تعطیل کنیم باید تکلیف تیم قهرمان مشخص شود


قانون منع جذب بازیکن خارجی نباید برای همیشه باشد

او گفت: باید چنین قانونی، مدت زمان داشته باشد و اینکه برای همیشه باشد، خیلی خوب نیست. باید سیستم مشخصی داشته باشد و سپس دوباره اجازه جذب بازیکن داده شود.

بازیکنان خارجی چه تاثیری روی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان داشتند؟

بازیکن اسبق سرخابی‌ها درمورد اینکه منع جذب بازیکن خارجی آیا تاثیری در عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان می‌تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر وقت تیم ایرانی به جمع ۴ تیم برتر آسیایی نرسد و یا حتی در فینال بازی نکند، ارزش چندانی نخواهد داشت. بازیکنان خارجی چه تاثیری روی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان داشته اند؟ باشگاه استقلال از عقد قراراداد با تیام در لیگ قهرمانان، چه سودی برد؟  استفاده را باشگاه بعدی‌ او کرد.

از هر ۵۰ بازیکن خارجی ۲ یا ۳ نفر خوب هستند

او گفت: هیچ‌وقت در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های ایرانی بازیکن تراز اول نداشتند. در این سال‌ها از هر ۵۰ بازیکن خارجی ۲ یا ۳ نفر مثل تیام، ابراهیم توره و فابیو جانواریو بازیکن خوبی بودند. سال گذشته استقلال از گادوین منشا، ایسما و چند بازیکن دیگر استفاده کرد که کارایی خاصی نداشتند.


بیشتر بخوانید: ابوالقاسم‌پور: ادامه لیگ نوزدهم را می‌توانیم در دوران پسا کرونا برگزار کنیم


کرونا از بین نرفته است

سیدصالحی در مورد از سرگیری لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: روز‌های آخر اردیبهشت را سپری می‌کنیم و اگر همین حالا هم بخواهیم تمرینات را آغاز کنیم، یک ماه زمان نیاز است تا بازی‌ها را برگزار کنیم. کرونا از بین نرفته و شهری مثل تهران شرایط ایده‌آلی ندارد. من نمی‌دانم که در نهایت چه تصمیمی برای لیگ برتر گرفته می‌شود، اما به نظر من آغاز لیگ برتر، کار سختی است.

با شروع مسابقات آسیب‌دیدگی‌ها بیشتر می‌شود

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس افزود: با شروع مسابقات تیم‌ها بدنسازی خیلی خوبی نمی‌کنند و امکان آسیب‌دیدگی‌ها بالا می‌رود. مسافت‌های رفت و برگشت و پرواز تیم‌ها هم کار را دشوار‌تر می‌کند. ما زیرساخت‌های لازم برای چنین مواقعی را نداریم.

نمی‌توان از حالا پرسپولیس را قهرمان بدانیم

او گفت: برخی می‌گویند پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان معرفی شود اما ۹ بازی باقی مانده است. در همین ۹ بازی، هزار اتفاق ممکن است رخ دهد. نمی‌توان از حالا پرسپولیس یا هر تیم دیگری را قهرمان بدانیم. اگر پرسپولیس در ۵ بازی از رقابت‌های باقی مانده نتیجه نگیرد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

پرسپولیس تیم خوبی است اما چیزی در فوتبال مشخص نیست

او با اشاره به سرنوشت لیگ برتر در سال ۹۶-۹۷ تصریح کرد: در آن فصل بازیکن سپاهان بودم. ۳ بازی تا اتمام لیگ باقی مانده بود و برای قهرمانی تنها به ۳ امتیاز احتیاج داشتیم. ابتدا مقابل برق شیراز، بازی که ۳ بر صفر جلو بودیم، ۳ - ۳ به پایان رساندیم. بعد مقابل صنعت‌نفت آبادان هم ۲ بر صفر جلو بودیم و در نهایت به تساوی ۲  ۲ رسیدیم و هفته آخر هم در تهران به پرسپولیس باختیم و نایب قهرمان شدیم.


بیشتر بخوانید: ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ فوتبال نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد نمی‌توانیم خود را ببخشیم


سیدصالحی گفت: همه می‌گفتند که در آن سال قهرمان می‌شویم، اما همه چیز به روز آخر کشید. نمی‌توان از حالا تیمی را قهرمان دانست. البته پرسپولیس تیم خوبی است و شکی هم در این نداریم، اما اینکه بخواهیم از حالا تیمی را قهرمان اعلام کنیم، کار درستی نیست.

پس از بهبود شرایط، لیگ نوزدهم و بیستم را با هم آغاز کنیم 

او بیان کرد: به نظر من، هم لیگ برتر و هم لیگ آزادگان را باید از ابتدا آغاز کنیم. یا اینکه آنقدر صبر کنیم تا کرونا از بین برود و سپس به تیم‌ها یک زمانی بدهیم و پس از بدنسازی، همین ۹ بازی را ماه‌ها بعد برگزار کنند. یعنی بدون استراحت، لیگ بیستم را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار