احتمال روبه‌رو شدن آمریکا با بدترین کاهش تولید ناخالص داخلی پس از جنگ جهانی دوم

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور ممکن است در ۳ ماه دوم سال، ۴۲ درصد کاهش یابد که این بدترین میزان کاهش این شاخص پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس پیش‌بینی فدرال رزرو آتلانتا، تولید ناخالص داخلی آمریکا ممکن است در سه ماه دوم سال یعنی از آوریل تا ژوئن، ۴۲ درصد کاهش یابد.

هفته گذشته فدرال رزرو آتلانتا (یکی از ۱۲ شعبهٔ بانک مرکزی آمریکا که در شهر آتلانتا قرار دارد) پیش‌بینی کاهش ۳۴.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی در این بازه زمانی را داشت با این حال آمار‌های اقتصادی ناامید کننده ظرف این مدت موجب شد این بانک مرکزی منطقه‌ای در پیش‌بینی خود تجدید نظر کند. این کاهش بدترین کاهش تولید ناخالص داخلی در طول زمان پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

اداره آمار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که خرده‌فروشی در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۱۶.۴ درصد کاهش یافته است که بدتر از عدد ۱۲.۳ درصدی بود که در جمع‌آوری نظر اقتصاددان از سوی «داو جونز» پیش‌بینی شده بود. این در حالی است که یک روز پیش از آن گفته شد ۳ میلیون نفر دیگر ظرف هفته گذشته به جمع بیکاران افزوده شده‌اند و بدین ترتیب کسانی که در این دوره قرنطیه مربوط به ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

شاخص شگفتی اقتصادی «سیتی گروپ» که از ژانویه ۲۰۰۳ داده‌های اقتصادی را بررسی می‌کند در ماه آوریل به پایین‌ترین میزان خود رسید.

بر اساس پیش بینی فدرال رزرو آتلانتا، هزینه مصرف شخصی که ۶۸ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد در ۳ ماه دوم سال ۴۳.۶ درصد کاهش می‌یابد. سرمایه‌گذاری ناخالص شخصی داخلی، که در حال حاضر ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی است نیز پیش‌بینی می‌شود ۶۹.۴ درصد کاهش یابد.

سی‌ان‌بی‌سی افزود: گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی کرد رشد در سه ماه دوم سال ۳۹ درصد کاهش یابد. با این حال بر اساس تخمین این شرکت در ۳ ماه سوم سال شاهد رشد ۲۹ درصدی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار