روسیه: آمریکا به مخالفان اقدامات خود درباره برجام توهین می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا بر ضد ایران، مواضع این کشور علیه مخالفان خود در خصوص توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین بار دیگر با انتقاد از مواضع ضدایرانی دولت آمریکا، استدلال‌های مقامات واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران را جاهلانه دانست.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: مخالفان توافق ایران درمانده و حتی نادان هستند. در آغاز اختلافات، آن‌ها دو یا سه استدلال یا شعار را طرح می‌کنند. به محض رنگ باختن استدلال‌ها و شعارهایشان، بدون ارائه توجیه مناسب به سمت توهین به مخالفان پیش می‌روند. تعجب آور نیست!

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که اولیانوف تلاش‌های آمریکا برای استناد به بند‌های ذیل توافق هسته‌ای ایران برای تمدید تسلیحاتی علیه این کشور را زیر سوال می‌برد. او پیشتر نیز اعلام کرد: «بر اساس قواعد بین‌المللی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری، کشوری که به تعهدات خود عمل نمی‌کند، نمی‌تواند از سایر کشور‌ها تقاضا کند تا به وظایف خود عمل کنند».

مقامات آمریکایی طی هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی شدند که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به هر شکل ممکن تمدید خواهند کرد. این در حالی است که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ذیل برجام در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و کشور‌های دیگر عضو برجام همچون روسیه مخالفت خود را با تمدید این تحریم‌ها اعلام کردند.

مایک پمپئو و برایان هوک طی گفته‌اند که هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهند تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان تمدید شود.

با این حال، کشورهایی، چون روسیه چراغ سبزی به این تهدیدات آمریکا نشان نمی‌دهند. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، این تهدید آمریکا را مضحک خواند و گفت این کشور دیگر عضو برجام نیست و نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند. او گفت: «اینکه آمریکا می‌کوشد خود را عضوی از توافق هسته‌ای ایران معرفی کند، مضحک است. آن‌ها عضو برجام نیستند و حقی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینی
۱۵:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
این توهین ها یک علامت است.
نشانه این است که همانطور که امام فرمودند : امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

و الان چین روسیه اروپا و تمام کشورهای دنیا باید تا می توانند از این امریکای در حال غرق شدن فاصله بگیرند.

امریکا روزبروز درمانده تر می شود و با سقوط امریکا هم دوستانش سقوط می کنند و هم دلار !

پس تا می توانید اقتصاد کشورهای خود را از دلار جدا کنید !!!

قابل توجه بازاریهای خودمون !
آخرین اخبار