پرواز‌هایی به دور از کرونا از مبدا مازندران

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: اقدامات فرودگاه‌های مازندران در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای سلامت مسافران با دقت انجام شد.

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، فرودگاه‌ها با تمهیدات صورت گرفته از جانب ستاد و براساس دستورالعمل‌های ستادی و استانی قرارگاه مقابله با ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه و تامینی در جهت حفظ سلامت همکاران و مسافران برنامه ریزی و اجرا کردند.

او افزود: ماسک، دستکش، کاور و مواد ضدعفونی به میزان کافی برای استریل سازی اماکن و ترمینال‌ها و محیط‌های عملیاتی و اداری و اجرای عملیات میکروب زدایی، طبق برنامه مدون و به تناوب و انجام عملیات تب سنجی و کنترل سلامت مسافران در بدو ورود و هنگام خروج از ترمینال تامین شد.

وطن خواه با بیان اینکه محیط‌های فرودگاهی روزانه از سوی عوامل خدمات فرودگاهی استریل سازی می‌شود، گفت: دستور العمل‌های لازم در رابطه با حفاظت از مسافران و ضدعفونی کابین هواپیما نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی صادر شده و براساس آن اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: تاکنون مسافران با رعایت موازین بهداشتی و بدون هیچ مشکلی در مبادی هوایی کشور مسافرت کرده و پایش‌های لازم نیز صورت گرفته است.

او به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اماکن و ترمینال‌ها اشاره کرد و گفت: با نصب بنرو پلاکارد در مبادی مربوطه ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، با ایجاد علایم بصری نسبت به ترویج فرهنگ فاصله گذاری ورعایت فاصله اطمینان درراستای کاهش انتقال ویروس کرونا اقدام شده است.

وطن خواه افزود: به علت ویروس کرونا فرودگاه‌های مازندران ۸۰ درصد کاهش پرواز و جابجایی مسافر را داشته است و این موضوع قطعاَ در تامین منابع جاری و عملیاتی فرودگاه‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.