نادری در نشست کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی:

وضع کشور در حال حاضر مناسب نیست

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی گفت: وضع کشور در حال حاضر مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست.

وضع کشور در حال حاضر مناسب نیستبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نادری دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی امروز (شنبه ۲۷ اردیبهشت) در میزگرد تشریح اقدامات این فراکسیون، گفت: وضع کشور در حال حاضر مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست، ضمن این که ما شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم؛ چراکه سیاست‌های غلط و نئولیبرالی در دولت کنونی و مجلس دهم پیگیری شده است.

او ادامه داد: کاهش مشارکت در انتخابات نتیجه سیاست‌های غلط دولت فعلی و مجلس دهم است.

نادری افزود: نقطه اوج این سیاست‌ها، سیاست‌های این دولت است که ایران را در ذیل غرب تعریف می‌کند و با نگاهی مرکز-پیرامونی، همه کشور‌ها را ذیل غرب می‌داند.

نادری تصریح کرد: مجلس کنونی به شدت با این مسئله همراهی کرده است و کاهش جدی سرمایه‌های اجتماعی را شاهد بودیم؛ کاهش مشارکت در انتخابات حاصل اتفاق مذکور است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردم انقلاب اسلامی تأکید کرد: البته شورش‌های سال ۹۶ و ۹۸ حاصل این سیاست‌ها بوده است. در این شرایط مجلسی باید سر کار بیاید که بسیاری از مردم به درمان زخم‌هایشان امید داشته باشند.

او درباره ویژگی‌های مجلس بعدی گفت: مجلس یازدهم برای اجرایی کردن سیاست‌های کلان، باید بازوی رهبری و همچنین موتور محرک انقلاب اسلامی باشد.

نادری تصریح کرد: بسیار شنیده می‌شود که ما شاهد یک مجلس انقلابی خواهیم بود؛ البته فقط مجلس انقلابی داشتن کافی نیست. با روی کار آمدن بیش از ۲۲۰ نفر از نیروهای انقلاب باید مجلسِ انقلاب اسلامی را هم به وجود بیاوریم.

او گفت: فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی به اختصار «ما»، باید کارآمدی را ملاک کارش قرار دهد و این مسئله در سایه وحدت نیروهای انقلاب اتفاق خواهد افتاد. دستور کار این فراکسیون وحدت خواهد بود و فکر می‌کنم سخت‌ترین مجلس پس از انقلاب اسلامی مجلس یازدهم است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی درباره بحث‌های شکلی این مجلس گفت: فراکسیون برای این مسئله تشکیل خواهد شد و درباره هیئت‌رئیسه مجلس رایزنی می‌کند.

او بیان کرد: مهم تر از شکل، بحث محتوایی مجلس است که ان‌شاءالله مجلس بعد در بحث محتوایی و طرح‌های پیش‌ِرو در حوزه حل مشکلات کشور، یک کارآمدی را به ثبت می‌رساند تا سرمایه اجتماعی بازگردد.

نادری درباره خلاصه مصوبات کمیته اجرایی این فراکسیون در هفته گذشته توضیح داد: مقرر شد تا وبسایتی طراحی شود تا در لایه‌های مختلف به نمایندگان دسترسی دهد و تعامل و اطلاع از وضعیت ها رخ دهد که نام این وبسایت، آی آر مجلس است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی ادامه داد: مصوبه بعدی، نام فراکسیون بود که بحث مفصلی درباره آن صورت گرفت. موضوع دیگر، بررسی شرایط عضویت برای کسانی است که به عنوان مستقلان یا عناوین دیگر وارد مجلس می شوند و تصمیم پیوستن به فراکسیون را دارند، بود.

او درباره شرایط گفت: تبعیت از رهبری، التزام عملی به قانون اساسی، خدمت‌گزاری به مردم، پاک‌دستی و تکمیل فرم عضویت از شرایط ورود این افراد به فراکسیون است.

نادری تأکید کرد: هیچ کدام از کمیته ۱۱ نفره فراکسیون ، نباید موضع رسمی در مورد کاندیداهای هیئت رئیسه مجلس داشته باشند. به علاوه مسئله مرام‌نامه هم در مورد بحث قرار گرفت که به عنوان تبصره ۱ ماده ۳۶ و ۳۷ آیین نامه احتمالاً تا آخر هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی گفت: بحث دیگر، نظرسنجی از منتخبان درباره کاندیداهای ریاست و نایب رئیسی هستند. این نظرسنجی اتفاق افتاد و یکم خرداد جلسه‌ای با حضور شصت و دو نفر اعضای کشوری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار