بهره برداری از ۶۲۷ پروژه محرومیت زدایی در اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از بهره برداری ۶۲۷ پروژه محرومیت زدایی درسطح استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت‌ عباس(ع) استان اردبیل به مناسبت هفته بسیج گفت: پارسال ۸۵۴ پروژه به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده که از این تعداد ۶۲۷ پروژه به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

او افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب‌رسانی، اشتغال، لایروبی قنات‌ها، کشاورزی، سیل‌بند، آب شرب روستا، نقاشی مدارس، پل روستایی، تکمیل راه، ساخت خانه‌ برای سیل‌زده‌ها و احداث غسال‌خانه بوده که تحویل مردم شده و مابقی پروژه‌‌ها در ایام نزدیک به اتمام خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت‌ عباس(ع) استان اردبیل گفت: پروژه‌ها توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی و خیرین و مردم محل انجام می‌شود.

پیرجاهد با بیان اینکه امسال ۴۵۳ پروژه در راستای اشتغال‌زایی و آب‌رسانی و فعالیت پروژه‌های کوچک عام‌المنفعه به ارزش ۲۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان با بسیج سازندگی منعقد شدهاست، افزود: در حال حاضر ۱۴۲ پروژه آغاز به کار کرده است و در روزهای آتی به‌خصوص تابستان این فعالیت‌ها شدت خواهد گرفت.

پیرجاهد گفت: پارسال در راستای کمک به اشتغال‌زایی در استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰ نفر مربی به افراد مختلف آموزش‌ داده‌اند و یک هزار و ۲۶۰ مجوز اشتغال با توجه به تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مربوطه صادر شده است.

او بیان کرد: به ۱۹۸ مورد، مبلغ ۲ میلیارد و ۳۴ میلیون تومان تسهیلات اعطاء شده و با هم‌افزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) به ۷۷۵ متقاضی نیز مبلغ ۷ میلیارد تومان تسهیلات داده شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت‌ عباس(ع) استان اردبیل گفت: پارسال در کنار اشتغال‌زایی، ۳۶۲ صندوق اشتغال‌زایی در سطح استان افتتاح شد و تعدادی منجر به اشتغال شده و مابقی امسال اشتغال‌زایی خواهد کرد.

پیرجاهد افزود: پارسال به یک هزار زوج جوان یک بسته جهیزیه کامل با هزینه حداقلی در اختیارشان قرار داده شد و تک کالایی جهیزیه هم اعطاء شده که برای یک بسته جهیزیه کامل ۱۲ کالایی مبلغ ۴ و نیم میلیون تومان از زوجین اخذ شده و یک و نیم میلیون تومان هم از طرف بسیج سازندگی اعطاء می‌شد.

او گفت: همچنین پارسال بسیج سازندگی در حوزه دامپزشکی ۳۲ روستای استان را تحت پوشش قرار داده و یک هزار راس دام تحت معاینه قرار گرفته و گروهای بسیج سازندگی جامعه پزشکی استان با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌های تخصصی به مردم استان خدمات‌رسانی کردند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۱:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
روستای لنج آباد مشگین شهر هفته پیش شاهدبه علت شیب زیاد راه خاکی سقوط ماشین به دره بوده و 4 نفر مصدوم و کشته شده اند راه ارتباطی مناسبی ندارد، چندین جا پل می خواهد، با وجود چشمه های زیادآب شرب کافی ندارد، موبایل آنتن نمی دهدو.... از بسیج استان خواهشمندیم خودش وارد عمل شود.
آخرین اخبار