خلیلیان: امیدواریم این هفته خبر‌های خوبی به ورزش دوستان برسد

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره تصمیم گیری‌های جدید مطابق با دستوربهداشتی برای ورزش و آغاز فعالیت‌های ورزشی، توضیحاتی را بیان کرد.

خلیلیان: امیدواریم این هفته خبر‌های خوبی به ورزش دوستان برسد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول ستاد مقابله با کرونا در ورزش، گفت: همه‌ فعالیت‌های عمومی کشور به زودی آغاز می‌شوند. برای ورزش هم، چنین است. بازگشایی‌ها به صورت پلکانی و مرحله به مرحله خواهد بود.

خلیلیان ادامه داد: با هماهنگی وزارت بهداشت و با تمهیداتی که تدارک دیده شده است، فعالیت ۳۰ رشته ورزشی در کلیه‌ شهر‌ها مجاز اعلام شد. رشته‌های بی خطر و بدون تجمع مانند دوچرخه سواری، راهپیمایی، دو و میدانی، تنیس، تنیس روی میز و ... مجاز به فعالیت هستند.

خلیلیان درباره آغاز به کار فعالیت‌های ورزشی گروهی، تصریح کرد: باید در این موضوع، کارشناسان وزارت بهداشت با رصد شرایط فعلی، اظهار نظر کنند. هنوز درباره‌ رشته فوتبال، تصمیم گیری نشده است، اما مجوز تمرینات برای فوتبالیست‌ها، صادر خواهد شد. فوتبال هم می‌تواند تصمیم بگیرد و مانند رشته‌های والیبال و هندبال، قهرمان لیگ را اعلام کند.

مهرزاد خلیلیان، درباره طراحی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی ورزشی گفت: دستورالعمل ها، از حدودا ۳ هفته پیش، طراحی شدند. با حضور اعضای فدراسیون فوتبال و کارشناسان وزارت بهداشت، طراحی این دستورالعمل ها و چکش کاری نهایی آن صورت گرفت. با شروع تمرینات، این دستورالعمل ها، راستی آزمایی خواهد شد، تا بهترین شرایط و سالم‌ترین موقعیت برای فعالیت‌های ورزشی مهیا شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره زمان قطعی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: به ما قول شروع فعالیت‌ها در این هفته را داده اند، اما پیش بینی اینکه قرار است وزارت بهداشت چه تصمیمی بگیرد، کمی سخت است. ضمن اینکه هیچگاه، اعمال فشار نکرده و سعی بر رعایت اعتدال برای کاهش خطر‌ها داشته ایم. امیدواریم در این هفته، خبر‌های خوبی به ورزش دوستان، برسد.

خلیلیان تاکید کرد: نظارت بر فعالیت‌های ورزشی، در کمیسیون ماده‌ ۵ وزارتخانه پیش بینی شده است و مدیران کل ادارات کل استان‌ها و بازو‌های آن‌ها در حوزه ایمنی و بهداشت، هیئت‌های پزشکی هستند.


بیشتر بخوانید :بلاتکلیفی مهمترین فدراسیون ورزشی در شرایط کرونایی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی گفته خبر خوش برای ما برگزاری مسابقات به هر قیمت و بازی با جون مردمه ؟ لطفا تفکراتت رو برای خودت نگه دار
آخرین اخبار