معاون پزشکی باشگاه استقلال:

چطور می‌توانیم تمام سطوح و زمین چمن را ضد عفونی کنیم؟ / نظر ما اهمیتی ندارد و لیگ برتر فوتبال را برگزار می‌کنند

نوروزی گفت: به توصیه‌های پزشکان که صاحب نظران اصلی هستند توجهی نمی‌شود و همان طور که عده‌ای می‌خواهند، لیگ دوباره برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در گفت و گویی رادیویی درباره از سر گیری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با رعایت پروتکل‌های مدنظر سازمان لیگ اظهار داشت: دوستان و اساتید گرامی و مسئولان در روز‌های گذشته مصاحبه‌های فراوانی انجام دادند و تقریبا همه آن‌ها بر این نکته اتفاق نظر داشتند که لیگ باید ادامه پیدا کند؛ بنابراین لزومی ندارد که امثال من و دیگر متخصصان و کادر پزشکی که در کنار بازیکنان مصدوم خاضعانه خدمت می‌کنند و می‌توانند صاحب نظر اصلی باشند، در این باره صحبتی کنیم.

یکی از بازیکنان دچار مشکل شود، چند خانواده ضربه می‌خورند

نوروزی در ادامه گفت: عده‌ای دوست دارند لیگ برگزار شود و حتما هم به خواسته‌ای که دارند می‌رسند؛ بنابراین دیگر دلیلی ندارد شخصی مانند من که ۲۵ سال است در کنار مصدومان ورزشی بوده و آن‌ها را از زمانی که مصدوم شدند تا زمانی که دوباره به میدان بازگشتند،   زیر نظر داشته و می‌داند بازیکنان چه مشکلاتی دارند، اظهار نظر کند. برخی‌ها می‌گویند ما بهانه می‌آوریم. در صورتی که من کاری به قهرمانی و رده بندی ندارم، اما تمام بازیکنان زندگی حرفه‌ای را شروع کردند و اگر یکی از آن‌ها دچار مشکل شود، چند خانواده تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: حریرچی: امروز درباره فوتبال تصمیم نهایی را می‌گیریم


حداقل امکانات را در اختیار نداریم

او افزود: ما از حداقل امکانات محروم هستیم. چطور می‌توانیم زمین چمن را عاری از میکروب کنیم؟   چطور می‌توانیم تمام تجهیزات ورزشی را ویروس زدایی کنیم؟ مسئولان عزیز آیا ضمانت می‌دهید که به طور مرتب از اعضای تیم‌ها آزمایش بگیرید؟ فکر می‌کنید هر ۳ یا ۴ روز یک بار آزمایش گرفتن کافی است؟ ممکن است بازیکنی از یک وسیله نقلیه، یک هتل، یک فروشگاه یا یک کلینیک به مکان دیگری برود و به این ویروس منحوس مبتلا شود. این ویروس می‌تواند پیامد‌های مهلکی داشته باشد.  

کمتر پزشکی به اندازه من در کنار بازیکنان بوده است

نوروزی درباره اظهارات روز گذشته حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره از سر گیری رقابت های لیگ برتر گفت: من را نباید از جایگاه استقلال ببینید. من از جایگاه سلامت ورزش و ورزشکاران صحت می‌کنم. برای من درد کشیده هستم و از روز اول که وارد ورزش شدم، کمتر پزشکی در فوتبال بود. البته شاید پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ورزشکاران خدمت می‌کردند، اما ما از همان ابتدا کنار بازیکنان بودیم و می‌دانیم آن‌ها چه مشکلاتی دارند و اگر دچار مشکل شوند، چه اتفاقات بدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.  

سازمان لیگ باید به تمام تیم‌ها مواد ضد عفونی کننده بدهد

معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهار داشت: ما نباید سطحی نگری کنیم و باید دید خودمان را نسبت به ورزش حرفه‌ای تغییر دهیم. حتی المپیک هم تعطیل شد. آیا تعطیلی المپیک به این دلیل بود که مسئولان کمیته بین المللی المپیک منطق نداشتند و تصمیم نابجایی گرفتند؟ حریرچی شخص زحمت کشی است که خودش هم این درد را کشیده، اما باید امکانات خاصی در اختیار بازیکنان و تیم‌ها قرار بگیرد. امروز به توافق رسیدیم تا نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کنیم و در آن درخواست دریافت تسهیلاتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده برای دست، سطوح و چمن را ارائه کنیم. آیا می‌توانیم هر روز پس از تمرین تیم دور زمین را حصار بکشیم و اجازه ندهیم که فقط استقلال از زمین شماره ۲ آزادی و زمین انقلاب استفاده کند؟


بیشتر بخوانید: پزشک سپاهان: رعایت پروتکل های بهداشتی در لیگ کشورمان امکان پذیر نیست


او افزود: مسئولان باید پیش از شروع تمرینات، امکانات لازم را در اختیار تمام تیم‌های لیگ برتری قرار دهند. از طرف دیگر مشخص نیست ورزشکاری که به کرونا مبتلا شود، چه زمانی بتواند به میادین بازگردد و شاید زندگی حرفه‌ای یک بازیکن با ابتلا به این ویروس دچار مشکل جدی شود.  

اطمینان دارم لیگ برگزار می‌شود، اما امیدوارم مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید

نوروزی در پایان گفت: در حال حاضر از جانب باشگاه استقلال صحبت نمی‌کنم و کاری ندارم که چه تیمی قهرمان می‌شود و تیم‌های دیگر در چه جایگاهی قرار می‌گیرند. در سالیان گذشته دیدیم که تیم صدرنشین در هفته‌های پایانی جایگاهش را از دست داده است؛ بنابراین دلیل نمی‌شود که تیم صدرنشین حتما قهرمان شود. من به سلامتی بازیکنانی که دغدغه دارند و نگرانی خودشان را به من ابراز می‌کنند، فکر می‌کنم. اطمینان دارم که لیگ برگزار می‌شود، اما امیدوارم به حق این روز و شب‌های عزیز مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید، زیرا آن‌ها سرمایه‌های ملی ما هستند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازیکنا رو 24 ساعت قبل بازی تو وایتکس بخوابونید
آخرین اخبار