ابتلای هزار و ۷۷۳ نفر به کرونا در هرمزگان/۱۳۳ نفر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۸۶ مبتلای جدید به کرونا دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:تست کرونای ۸۶ هرمزگانی طی ۲۴ ساعت اخیر مثبت شد.

فرشیدی افزود: با ابتلای ۸۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به هزار و ۷۷۳ نفر افزایش یافت.

او گفت: از مبتلایان جدید، ۶۲ نفر در بندرعباس، ۱۵ نفر در میناب، ۳ نفر در قشم، ۲ نفر در رودان، ۲ نفر در جاسک، و بستک و پارسیان هرکدام یک نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شمار بیماران بستری هم به ۱۳۳ نفر رسیده است که ۲۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و ۸۵ بیمار نیز در بخش ایزوله هستند.

دکتر فرشیدی افزود: در یک هفته گذشته مورد جدید از مرگ بر اثر کرونا نداشته ایم و کماکان شمار فوتی‌ها ۳۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون یازده هزار و ۳۷۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان گرفته شده که از این شمار ۹ هزار و ۴۴۶ مورد منفی بوده است.

دکتر فرشیدی گفت: علت اصلی افزایش شیوع کرونا در استان جابجایی و رفت و آمد افراد ناقل و بیمار است.

او افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان در نظر داریم آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در استان رابه سه آزمایشگاه افزایش دهیم که یک آزمایشگاه در بندرعباس و یک آزمایشگاه در جزیره کیش دایر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنین برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تا یک ماه آینده بخش جدید آی سی یو با ظرفیت ۱۴ تخت راه اندازی می‌شود.

دکتر فرشیدی افزود: قرنطینه موثر بیماران تشخیص داده شده و بیماریابی هدفمند از دستورکار‌های دانشگاه علوم پزشکی در ادامه مقابله با کرونا است.

اوافزود: همچنان شعار در خانه بمانیم و رعایت نکات بهداشتی مانند زدن ماسک، بهترین راهکار مقابله با شیوع کرونا است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.