مردم سیستان و بلوچستان برای مسافرت بعد از عیدفطر برنامه‌ریزی نکنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به بحرانی بودن وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان مردم برای سفر‌های بعد از عید فطر برنامه‌ریزی نکنند.

دکتر سیدمهدی طباطباییدر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان نگران کننده شده است و روز بروز بر آمار این بیماران افزوده می‌شود که نتیجه آن رعایت نکردن اصول بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

اوافزود: اگر رفتار مردم تغییر نکند با چالش بزرگی در زمینه گسترش بیماری روبرو خواهیم شد و در قدم اول فرهنگ سازی باید انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: فرهنگ سازی همراه با نظارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حرکات جمعیتی و ازدحام در بازار و مکان‌های مختلف در استان به حد خطرناکی رسیده بطوریکه اکنون با افزایش موارد مثبت کرونا روبرو هستیم.

طباطبایی با اشاره به بحران کرونا در روستای نجف‌آباد خاش گفت: قرنطینه کردن این منطقه محدودیت ترددها، کنترل و نظارت شبانه روزی و تفکیک افراد سالم از بیماران و موارد مشکوک و طرح فاصله گذاری اجتماعی از برنامه‌های مهمی است که با شروع این طغیان در منطقه یادشده به اجرا در آمده است.

وی با بیان این که هرگونه تجمع مذهبی و غیرمذهبی می‌تواند خطر انتقال بیماری را چند برابر کند، اضافه کرد: بیماریابی و غربالگری در سطح منطقه از مهمترین برنامه‌های تیم‌های سلامت در استان است.

دکتر طباطبایی گفت: هرچند همکاران ما بیماریابی را بصورت خانه به خانه انجام و افرد مشکوک را مورد آزمایش و غربالگری قرار دادند، اما متاسفانه حضور اهالی روستای نجف‌آباد در مراسم ترحیم یکی از اهالی روستا منجر به شیوع بیماری کرونا در این روستا و گسترش آن در سطح منطقه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به افزایش شمار بیماران مثبت کرونا در روستای یادشده و فوت ۲ نفر تیم‌های بهداشتی ودرمانی و اورژانس ۱۱۵ بصورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار