تکمیل جاده دسترسی به بقعه امامزاده محمدبن‌حسن الیگودرز نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت:برای تکمیل راه دسترسی بقعه امامزاده محمدبن‌حسن بیش از ۱۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خالقی  مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهارداشت: از سال گذشته تا کنون یک میلیارد تومان اعتبار در محور روستایی امامزاده محمد ابن حسن توسط راه و شهرسازی هزینه شده است.

او با بیان اینکه سال گذشته سه میلیارد تومان به این مسیر تخصیص یافته بود گفت: تا کنون تنها یک میلیارد تومان آن محقق شده است.

خالقی تصریح کرد: کل این مسیر از الیگودرز تا امامزاده محمد ابن حسن ۱۵۵ کیلومتر است که کمتر از۳۸ کیلومتر آن باقیمانده است.

او با اشاره به مسیر کوهستانی این محور گفت: هزینه زیر سازی، خاکبرداری و ساخت ابنیه به مراتب بیشتر از راهسازی در مسیر‌های مسطح است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیمانکار این طرح جهاد نصر است که با قوت در حال ادامه کار است، اما مطالباتی نیز دارد که بایستی پرداخت شود.

خالقی همچنین با بیان اینکه کلیه امور مربوط به راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده اظهار داشت: راه و شهرسازی متعهد شده این مسیر را تکمیل و زیر بار ترافیک ببرد.

او تصریح کرد: آسفالت این مسیر نه تنها برای تسهیل در تردد زائران با اهمیت می‌باشد بلکه برای رفاه اهالی روستا‌های اطراف نیز ضروری است.

امامزاده محمد بن حسن معروف به کریم لرستان از امامزادگان شاخص کشور محسوب می‌شود که در مناطق سخت گذر بخش ذلقی در جنوب شهرستان الیگودرز قراردارد و به رغم سخت گذر بودن منطقه هر سال میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف لرستان و ایران است.

الیگودرز در شرق لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار