مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی؛

۱۷۳ گروه بر بازگشایی مدارس نظارت می‌کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی از نظارت ۱۷۳ گروه بر بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی  روز یکشنبه در ویدیو کنفراس مدیران‌کل استان‌ها با وزیر آموزش‌وپرورش با موضوع بازگشایی مدارس گفت: همزمان با بازگشایی مجدد مدارس از روز گذشته، ۱۷۳ اکیپ نظارتی در ۲۴ منطقه آموزشی استان از ۶۰۰ مدرسه بازدید کردند.

محمدی افزود: در نخستین روز بازگشایی مدارس، ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۸ درصد معلمان در مدارس حضور فیزیکی داشتند.

او با اشاره به اینکه در مدارس شهری از چهار تا ۲۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند بیان کرد: به طور میانگین ۱۴ درصد دانش‌آموزان شهری و ۴۸ درصد از دانش‌آموزان حاشیه شهرها، روستا‌ها و مناطق محروم نیز در مدارس حضور داشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به دلیل فراهم نبودن بستر‌ها تعدادی از مدارس روستایی آذربایجان‌غربی نتوانستند به شبکه شاد بپیوندند، افزود: براساس تصمیم ستاد استانی کرونا مقرر شد تا در مناطق روستایی محروم و چندپایه که تعداد کثیری از دانش‌آموزان در آن‌ها حضور داشتند تعدادی از راهبران به شکل حضوری در مدارس حضور یابند تا از عقب‌افتادگی دانش‌آموزان از روند آموزش جلوگیری شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امروز اولیای دانش‌آموزان شبکه شاد را به عنوان یک بستر آموزشی مطمئن پذیرفته‌اند اظهار داشت: باید سعی شود در سال‌های آینده برای صرفه‌جویی در برخی از مشکلات با تکمیل آن از این شبکه بهره بگیریم.

محمدی در رابطه با شیوه حضور دانش‌آموزان در مدارس در این هفته و هفته‌های آتی گفت: در راستای ایجاد تعادل در بین دانش‌آموزانی که از شبکه شاد استفاده کردند و دانش‌آموزانی که به تایید معلمان نتوانستند از شبکه شاد استفاده کنند برنامه‌ریزی‌هایی د رحال انجام است و پس از آن به معلمان اجازه داده خواهد شد تا آزمون‌های خود را انجام دهند و سال تحصیلی خود را به پایان برسانند.

او پایه نهم را از این قاعده مسثنی دانست و افزود: در پایه نهم به طور قطع آزمون به شکل حضوری برای دروس تاثیرگذار و با رعایت فاصله اجتماعی و با اختیار دادن به معلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.