استان سمنان در جایگاه دوم قبولی کنکور قرار دارد

مدیر کل آموزش و پروش استان سمنان گفت:سمنان در قبولی کنکور پس از استان یزد در مقام دوم کشور قرار دارد و در قبولی امتحانات نهایی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پروش استان سمنان گفت:شاخص نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد و این استان جزو سه استان برتر با سواد کشور است.

او افزود: استان سمنان شاخص‌های برتری را از نظر تحصیلی و سواد در کشور داراست.

دستورانی ادامه داد: با توجه به برنامه توسعه کشور در راستای گسترش و هدایت دانش آموزان به مهارت آموزی، ۴۷ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و حرفه ای، کار و دانش و هنرستان تحصیل می‌کنند و این استان با ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری در رتبه اول قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: همچنین این استان ۹۴ درصد پوشش پیش دبستانی دارد و با ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری در تعداد نوآموز در رتبه اول کشور قرار دارد.

او بیان کرد: همچنین طرح‌های مهارت آموزی برای دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های دیگر مانند تجربی، ریاضی و انسانی نیز به خوبی انجام گرفته و آموزش و پرورش استان در اجرای طرح‌هایی با عنوان «هر دانش آموز یک مهارت» و «ایران مهارت» موفق عمل کرده و با توجه به اینکه استان‌ها در طرح ملی «ایران مهارت» موظف به ۲۰ درصد پوشش بودند، استان سمنان با پوشش ۳۶ درصدی آن را به نتیجه رساند.

دستورانی توضیح داد: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش رسیده است و هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها و به کمک آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌باشد و هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعداد‌ها است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار