نماهنگ زیبای «القدس درب الشهداء، شهید القدس»

در این مطلب نماهنگی درباره قدس، اولین قبله مسلمانان را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیت المقدس یکی از شهر‌های تاریخی ومذهبی جهان به شمار می‌رود. این شهر با قدمتی که به ۳۵ قرن پیش می‌رسد حائز اهمیت خاص بوده است و از دیرباز کانون توجه بزرگترین ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) قرار داشته است.

از روز‌های نخستین ظهور اسلام، مسلمانان موظف شدند تا آنجا را به عنوان قبله نخستین خود قرار داده و نمازهایشان را به سمت مسجدالاقصی و قدس شریف بخوانند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا هفده ماه بعد از هجرت به مدینه، به سوی قدس نماز می‌خواند. همچنین معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله از مسجد الاقصی در شهر قدس آغاز شد.


بیشتر بخوانید: #covid1948 | طوفان توئیتری کاربران برای نابودی رژیم صهیونیستی


این شهر شریف تا اواخر قرن پنجم هجری در دست مسلمانان بود؛ اما در آن موقع بی تدبیری و سوء سیاست حاکمان مسلمان و ضعف و انحطاط و تفرقه‌های داخلی در میان مسلمانان، موجب شد که دشمنان اسلام کمر همت به تضعیف مسلمانان بسته و تسلط بر آنان را در سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند؛ به همین جهت در سال ۴۹۰ ق صلیبی‌ها با نیرویی کم نظیر که از سراسر اروپا جمع کرده بودند به تهاجمی وسیع دست زده و با توسل به بی رحمانه‌ترین روشها، بیت المقدس را به تصرف خود درآوردند. آنان فقط در حرم شریف، صدهزار مسلمان رابه قتل رساندند.

با توجه به جایگاه ویژه و قداست خاصی که سرزمین شریف بیت المقدس در اسلام دارد، در هر زمان علمای اسلام به ویژه مراجع شیعه نسبت به این شهر حساسیت فوق العاده‌ای داشته اند. به همین جهت از هنگامی که بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل به اشغال درآمد، تاکنون، علمای اسلام برای دفاع از حریم سرزمین‌های اسلامی و اولین قبله مسلمانان از خود واکنش نشان داده و ضمن اعلام مراتب انزجار خود، مسلمانان را به دفاع از آن دعوت نموده اند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیم فرزانه حضرت امام خمینی قدس سره جرقه‌های امید در دل‌های مردم مبارز فلسطین زده شد و به فرمان ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس معین شد. به همین مناسبت هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در سراسر جهان برای آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی راهپیمایی‌ای عظیم برپا می‌کنند. در ادامه نماهنگی در مورد آمادگی مسلمانان برای برپایی راهپیمایی آزادی قدس، اولین قبله مسلمانان را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
روز قدس شریف را پر شور و شعور در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه تمامی امت واحده رسول الله ص متحد و یکپارچه در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص برگذار می گنیم فضای مجازی فضای حقیقیست چرا که در این فضای مجازی واقعا خرید و فروش اجناس و معاملات خرد و کلان دائم صورت می گیرد و آموزش و پرورش و پرسش و پاسخ دانش آموزان و معلمین صورت میگیرد آنلاین و زنده و علوم مختلف از سر تا سر دنیا و تمامی اخبارهای بروز در سرتا سر دنیا مخابره می شود و کارهای دیگر اداری و غیره که از طریق همین فضای مجازی صورت می گیرد پس در این فضای واقعی اینترنتی به صهیونیستها می گوییم که پایان عمر رژیم سفاک غاصب نکبتتان فرار رسیده و شماره معکوس نابودیتان آغاز شده ننگ و مرگ و جهنم اسفل السافلین بر شما فاسدین و فایقسن اشغالگران تروریستهای ظالمین و ستم شگنجه گران کودک کشان مظلوم کشان ران باد . شماره معکوس نابودیتان استارت خورده 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1- 0 - سرواخ موش بخرید برای فرار و قایم شدنتان که سودی براتون نداره فاصله زمانی مابین اعداد شماره معکوس را هم فقط رهبر فرزانه ولی امر مسلمین سر تا سر جهان اسلام می دانند خودم و شما عزیزان امت یکپارچه را به مقاومت اسلامی و صبر و حلم خردمندانه و تقوای الهی دعوت میکنیم . والسلام و صلوات التماس دعا التماس تفکر .