رئیس کل دادگستری هرمزگان مطرح کرد:

تایید تخلف در روند احداث مجتمع تجاری تفریحی هرمزان بندرعباس

علی صالحی از ورود دستگاه قضایی به موضوع تخلفات در روند احداث مجتمع تجاری تفریحی هرمزان بندرعباس و رفع تصرف ۳۸ هزار مترمربع از اراضی دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پس از محرز شدن تخلف در روند احداث مجتمع تجاری تفریحی هرمزان بندرعباس،۳۸ هزار مترمربع از اراضی دولتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به بیت المال برگردانده شد.

صالحی افزود: پس از کسب اطلاع از موضوع تضییع حقوق بیت المال در روند احداث مجتمع تجاری تفریحی هرمزان بندرعباس که به موجب آن مساحت قابل توجهی از اراضی دولتی توسط اداره کل راه و شهرسازی به شرکت پیمانکار این پروژه واگذار شده بود و شرکت مذکور از عمل به مفاد قرارداد امتناع می‌کرد، موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به پیگیری مسئولان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان طبق مفاد قرارداد، به لحاظ توقف ۸ ساله پروژه و عدم اقدام از سوی تحویل گیرنده زمین، پس از طی مراحل قانونی از اراضی واگذار شده در یکی از مرغوب‌ترین مناطق تجاری مرکز شهر بندرعباس به مساحت ۳۸ هزار و پانصد متر مربع رفع تصرف شد و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از حقوق بیت المال اعاده گردید.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های متولی در برخورد با متصرفان غیرمجاز، افزود: ضروری است که مسئولان اجرایی ضمن دقت در واگذاری اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی، ضوابط و مقررات قانونی را رعایت کنند و پس از احراز صلاحیت افراد و صحت تعهدات مندرج در متن تفاهم نامه، قرارداد را به شکلی تنظیم کنند که زمینه هیچگونه سوء استفاده‌ای برای سودجویان فراهم نشود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.