در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه‌های موزه «نقاشی پشت شیشه» در هفته میراث فرهنگی

مدیر موزه «نقاشی پشت شیشه» از برنامه‌های این مکان فرهنگی برای گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی گفت.

مهدی کارخانی مدیر موزه «نقاشی پشت شیشه» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های ویژه این موزه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: شعار امسال شورای بین‌المللی موزه (ایکوم) برای این روزها، «موزه‌ها برای برابری: تنوع و فراگیری» است. موزه «نقاشی پشت شیشه» هم در راستای تحقق این شعار تلاش می‌کند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی برای بازدید حضوری مردم از موزه‌ها شد؛ برای حل این مشکل ما فعالیت خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر کردیم. با این هدف، هفته گذشته به مناسبت لیالی قدر و نزدیکی آن با هفته میراث فرهنگی، نمایشگاهی با عنوان «جلوه امیرالمومنین در آثار نقاشی پشت شیشه» برپا و امکان بازدید مجازی آن را در سایت اداره کل میراث فرهنگی فراهم کردیم.

کارخانی بیان کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی موزه، کلاس آموزش مجازی «نقاشی پشت شیشه» را به صورت آنلاین و برخط برگزار خواهیم کرد؛ هرچند این نوع آموزش برای بازدیدکنندگان حرفه‌ای بسیار سخت خواهد بود. 

مدیر موزه «نقاشی پشت شیشه» تأکید کرد: با وجود مشکلات سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان استفاده کنیم تا برای بازدیدکنندگان شرایط بهتری فراهم شود؛ اما برای بازخورد بهتر مردمی نیازمند زیرساخت‌های بیشتر هستیم. موزه‌های ما آن طور که باید مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و به نظر من یکی از دلایل آن نبود فرهنگ بهره وری و استفاده از موزه‌ در بین مردم است.

کارخانی در پایان تصریح کرد: موزه‌ها باید یک کنش اجتماعی به وجود بیاورند و بر محیط پیرامون خود تاثیرگذار باشند؛ موزه ها باید بتوانند برابری را بین تمام اقشار جامعه به وجود بیاورند تا همه مردم از موزه‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار