تزریق پلاسمای کرونایی های بهبود یافته برای درمان بیماران

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: از این هفته در استان پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا برای درمان بیماران بد حال کرونایی استفاده می شود.

تزریق پلاسمای کرونایی های بهبود یافته برای درمان بیماران افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: گرفتن پلاسمای خون افراد بهبودیافته از کرونا در استان از هفته‌ی پیش آغاز شده است و تاکنون ۸ بیمار  بهبود یافته با اهدای خون و پلاسما به روند بهبود سایر بیماران کمک کرده اند.

او با بیان اینکه استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کرونایی یکی از روش‌های بی خطر و بدون عوارض است افزود: این روش برای اهداکننده پلاسما و  برای بیمار خطری ایجاد نمی‌کند.

 محمدی از تزریق این پلاسما‌ها برای افرادبد حال کرونایی خبر داد و گفت: باتوجه به محدودیت پلاسما‌ها تنها به افراد بدحال تزریق می‌شوند و با این روش بعد از ۳ تا ۵ روز روند بهبودی دربیمار دیده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان اضافه کرد: در این روش از پلاسمای اهدایی افراد بهبود یافته برای تقویت سیستم ایمنی مبتلایان کمک گرفته می‌شود.

محمدی بیان کرد: افراد بهبود یافته از کرونا دراستان می توانند برای اهدای خون و پلاسما به واحد جذب انتقال خون استان با شماره‌های ۳۴۲۲۸۰۰۲ تا ۳۴۲۲۸۰۰۸  تماس بگیرند و ما آماده  گرفتن پلاسمای خون آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.