واکنش وزارت خارجه چین به مرگ سفیر این کشور در تل‌آویو

وزارت خارجه چین به مرگ سفیر ۵۷ ساله این کشور در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساوت چاینا مورنینگ، وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد شواهد اولیه حاکی است که «دو وی» سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی، به دلایل جسمانی و علل طبیعی فوت کرده است.

وزارت امور خارجه چین همچنین در نظر دارد برای بررسی علت مرگ سفیر خود و همچنین بازگرداندن جسد وی، به تل‌آویو تیم تحقیق اعزام کند.

خبر مرگ سفیر ۵۷ ساله چین در فلسطین اشغالی درست سه روز پس از آن اعلام شد که این دیپلمات چینی از «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرده بود. این دیپلمات چینی روز جمعه در مطلبی در پایگاه اینترنتی سفارت چین در فلسطین اشغالی از وزیر خارجه آمریکا، که سرمایه‌گذاری چین در فلسطین اشغالی را خطرناک توصیف کرده بود، انتقاد کرد.

«دو وی» پس از آنکه سه سال تصدی امور سفارت چین در اوکراین را در اختیار داشت به سرزمین‌های اشغالی فرستاده شد. پلیس رژیم صهیونیستی درباره مرگ وی اعلام نظر نکرده، اما تلویزیون این رژیم آن را مرگ طبیعی توصیف کرده است.

روز گذشته، منابع خبری از کشف بدن بی‌جان سفیر چین در فلسطین اشغالی، در خانه‌اش در «هرتزلیا» در بحبوحه شیوع کرونا خبر دادند. دو وی که به خارج از سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، چند روز پیش و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به فلسطین اشغالی بازگشت و دو هفته هم در قرنطینه بود تا اینکه جسد او را در اتاقش در شهر هرتزلیا پیدا کردند.

انتهای پیام

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار