۵۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در آذربایجان‌غربی اجرایی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اجرای ۵۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: احداث خط فیبرنوری برای توسعه پهنای روستایی در برنامه این استان وجود دارد که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

جلیلی‌نژاد افزود: در مجموع ۳۲۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی احداث می شود.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، بیان کرد: در فاز اول تحت عنوان پروژه اینترنت روستایی و در قالب اعتبارات طرح USO یک هزار و ۴۰۹ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: در فاز دوم که تحت عنوان پروژه همت نام گذاری شده، یک هزارو ۱۴۲ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز می‌شوند که تاکنون ۲۶۷ روستا تجهیز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت و فونداسیون ۹۰ درصد بقیه سایت‌ها انجام شده که در صورت تامین تجهیزات در سریع‌ترین زمان ممکن ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

جلیلی‌نژاد افزود: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱ برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

او ادامه داد:  ۲۰۰ کیلومتر از نقاط کور جاده‌ای این استان نیازمند اصلاح و بهبود پوشش بود که تاکنون ١۴٠ کیلومتر آن تحت پوشش قرا گرفته است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.