تغییر محاسبه گاز بهای گیلانی‌ها

شرکت گاز گیلان در پی شیوع ویروس کرونا و کمک به اقتصاد خانوار‌ها زمان شروع فصل گرم سال را به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین اکبر، مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و برای رفاه شهروندان و کمک به اقتصاد خانوارها، زمان شروع فصل گرم سال یک ماه به تاخیر افتاد و گاز بهای فصل گرم از ۱۶ اردیبهشت محاسبه خواهد شد.

او افزود: با این اقدام شرکت گاز، مردم می‌توانند یک ماه بیشتر از تخفیفات گاز مختص فصل سرما استفاده و هزینه کمتری را پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان، از مصرف بیش از ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز در ۴۵ روز نخست امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف در استان در مقایسه با پارسال ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

حسین اکبر افزود: تا نیمه اردیبهشت ماه امسال ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی در استان مصرف شد که تفاوت چندانی با مصرف مدت مشابه پارسال نداشت.

او همچنین از تحویل ۳۳۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نیروگاهی نیز در مقایسه با پارسال۲۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: پس از بخش‌های خانگی و نیروگاهی، بخش صنعتی با ۸۵ میلیون مترمکعب، بخش تجاری با ۳۴ ملیون مترمکعب و بخش حمل و نقل با۳۰ میلیون مترمکعب در رده‌های بعدی مصرف قرار دارند.

حسین اکبر تصریح کرد: شرکت گاز گیلان یک میلیون و ۸۶ هزار و ۷۵۷ مشترک دارد که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، ۵ هزار و ۶۶۶ مورد صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و ۳ مشترک نیروگاهی هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.